Ajankohtaista
Puheenjohtajan kirjoittelua koronasta ja muusta

Ajankohtaista

15.9.2010   Kesä on mennyt ja syksy saapunut. Vesijumppa alkaa huomenna ja kyllähän tässä olen miettinyt, uskaltasinko lähteä, kun mieli kovasti tekisi.  Koronaa en itselle haluasi, alku syksyn flussakin otti jo niin koville. Predinisolonia on lisätty ja pari antibiootti kuuria syöty, mutta eiköhän se tästä. Niin, palatakseni asiaan, olen päättänyt huomenna lähteä vesijumppaan. Meillähän tuo korona ei tainnut kuitenkaan päästä hirveästi vielä ainakaan jylläämään, vaikka pelkoa vähän oli.

Kova tyttö kun olen yskimään, niin olen kyllä tarkoittamatta pelotellut kanssa ihmisiä.  Hyvin ihmiset minut kiertävät.  Varmaan tämä hyvä heille ja minulle. Pahoittelen sitä, mutta kun yskin aina....

Uusia Astmaa sairastavan (päivitetty 2020) esitteitä vein tervyskeskuksen neuvontahuoneeseen (terveykeskuksen aulasta mennään) sekä uniapneaa sairastaville, myös nämä tänä vuonna päivitetty.  Voipi hakea jos kiinnostaa.

Värikästä syksyä meille kaikille!!!   Seija

Hyvä jäsen, ajattelin tänne nyt kirjoitella vähän ajatuksiani hengitysyhdistyksen puheenjohtajan ja vaikeaa astmaa ja harvinaista hengityssairautta sairastavan roolissa :)

Päivitettyjä tietoja koronatilanteesta löydät Hengitysliiton sivuilta: https://www.hengitysliitto.fi/fi/uutiset

Pidetään huolta itsestämme ja muista. Hengitysliiton sivuilla on hyvää tietoa meille hegityssairaille. Viimeisempiä tietoja esim. lääkkeiden saatavuudesta. Tällä hetkellä Ventoline aerosolia saa vain kuukauden tarpeen kerrallaan.

Itse olen nyt ollut yli neljä viikkoa "vain" täällä kotona. Lapsenlapsia olen tavannut teams nettiyhteyden kautta sekä whatsup viedopuhelun kautta. Meerin (sihteeri) kanssa olemme hengitysyhdistyksen asioita hoidette puhelimitse.

Meidän on kuitenkin vielä jaksettava pysyä kotona, toisaalta on hyvä kun itse voi siitä päättää, kun olen työkyvöttyyseläkkeellä, ei tarvitse työnantajan kanssa pähkäillä kuinka työt hoidettaisiin. Toivotaan ettei korona tänne meidän perukoille asettuisi tai tulisi lainkaan. Itse olen kovasti kaivannut hengitysyhdistyksen vesijumppaa ja kansalaisopiston jumppaa Niinlahden kylätalolla. Vähän huonosti on lähtenyt kotijumppa käyntiin ja liikkuminen ulkona vähän hankalaa näin siitepöly akaan.

Jaksamisia kaikille!  t. pj Seija Leppänen