Tuettu loma Lehmirannassa

LOMATERVEISET LEHMIRANNASTA

Yhdistyksemme haki syksyllä 2018 tuettua ryhmälomaa Hyvinvointilomat ry:ltä ja saimme sen. Jokainen lomalle halunnut täytti oman loma-anomuksensa 4.3.-12.5.2019 välisenä aikana. Hakijat, jotka oli hyväksytty lomalle, saivat 17.5.2019 tiedon ja laskun omavastuu osuudesta.

Useimmat meistä lomalaisista matkustivat junalla Saloon ja Lehmirannan auto nouti meidät asemalta. Noudosta piti sopia etukäteen.

Saimme huoneet heti ja ohjelma alkoi ruokailulla. Seuraavaksi oli talon esittely, ensin luentosalissa ja sitten kierroksella. Nopeimmat ehtivät vielä kipaista kylpylään ennen illanviettoa.

Illanvietto ja lauluilta alkoi kello 20.15 ja sen jälkeen meillä oli tanssit. Näin alkoi viikkomme.

Liikuntaa oli tarjolla joka päivä: vesijumppaa, tuolijumppaa, reipasta jumppaa, lavista ja vire lavista, ulkopelejä ja -liikuntaa. Valinta oli oma, osallistuitpa kaikkiin tai vain osaan. Ohjaajat olivat innostavia, kivoja ja hauskoja. Meillä oli myös erilaisia hauskoja visailuja vaihtoehtona liikunnalle.

Kaksi luentoa: Tietoisku ravinnosta ja Mielen hyvinvointi. Molemmista syntyi vilkasta keskustelua.

Illanvietto oli joka ilta. Kupleteista kantriin-konsertti, laulu- ja viini-ilta, kreikkalainen ilta ruokineen ja lisäksi vielä kreikkalainen musiikki ja tanssi esitys. Yhteislaulua oli joka päivä ja myös karaokea. Ja bingoa pelattiin!

Yhtenä iltana kävimme Salon iltatorilla. Bussikuljetus oli ovelta ovelle, kaksi ja puoli tuntia aikaa kierrellä torilla ja käydä vaikkapa lettukahvilla.

Ruoka Lehmirannassa oli monipuolista ja hyvää. Kolme kertaa päivässä valmiiseen noutopöytään – eikö olekin aika luksusta.

Huoneessani oli parveke ja näköala järvelle, ihanaa. Siinä oli mukava aloittaa uusi päivä ja istahtaa illalla katselemaan auringonlaskua.

Laiturilla, järven rannassa, oli penkki ja keinu. Siinä oli mukava istuskella porukalla tai olla ihan itsekseen. Kolme venettä odotti soutajia. Toinen laituri oli saunan lähellä ja sieltä pääsi hyvin uimaan ja takaisin löylyihin.

Kaikki ohjelmat ja ruokailut oli hoidettu Hyvinvointilomien ja Lehmirannan kesken tosi hyvin. Keskustelin lomaohjaajan kanssa useamman kerran ennen lomaa. Toiveita, joita minulle oli kerrottu yhdistyksemme tilaisuuksissa, huomioitiin ohjelmassa. Lomaohjaajat olivat erinomaisia!

Seuraavan kerran yhdistyksemme voi hakea tuettua lomaa vuodelle 2021. Jos et vielä innostunut tällä kertaa hakemaan lomaa, niin suosittelen seuraavalla kerralla lähtemään mukaan!

Kaarina Jokelainen