Ajatukset siirtyvät syksyyn

Marita Kononen | Julkaistu 26.5.2016 17:54

Kohti kesää Kuusijärvellä-tapahtumaa vietettiin kuitenkin aurinkoisissa merkeissä 15.5.2016, vaikka aamulla vettä tuli taivaan täydeltä. Tuohon jokakeväiseen tapahtumaan päättyy tavallaan aktiivinen talvi- ja kevätkausi. Kiitos kaikille teille, jotka olette tehneet yhdistyksen toiminnasta aktiivista ja olette antaneet vinkkejä tulevalle syksylle ja ensi keväälle!

Vaikka näkyvää toimintaa kesällä ei olekaan, ei kaikki asiat ole ihan pysähdyksissä. Virkistys- ja lehtityöryhmät pitävät kesälläkin kokouksia ja seuraavaa Silmua kirjoitetaan heinäkuussa hyvin aktiivisesti. Elokuussa lehti sitten on luettavassa muodossa jokaisen jäsenen kotona.

Sen verran tiedetään syksyn toiminnasta, että jo toiminnassa olevat vertaistukiryhmät alkavat kokoontua elokuussa ja jumpat alkavat totuttuun tapaan syyskuun alkupuolella. Lisäksi olemme perustamassa kaksi uutta vertaistukiryhmää, astmaatikoille ja uniapneaa sairastaville omat ryhmät.  Toivotaan, että jäsenemme kokevat ryhmät tarpeellisiksi ja tulevat mukaan toimintaan, jossa heidän sairautensa on se ykkönen.

Silkkisalin teatteritarjontaa varmaankin tutkaillaan hyvin tarkasti ja ainakin Operamenton joulukonserttiin on jo pyydetty lippuja. Kevätkonsertti 13.5.2016 oli tosi huikea!

Lauantaina 10.9.2016 klo 10:00-14:00 pidetään yhdistyksen toimistolla työpaja. Teemme joukolla arpajaispalkintoja. Taitoa tarvitaan sen verran, että jokainen voi osallistua talkoisiin. Myös lapsia voi ottaa mukaan, koska he pienine sormineen ovat tosi näppäriä tekijöitä. Inkun Ideapajasta saamme neuvoja ja oppeja tekemiseen.

Vantaan Astma- ja allergiayhdistyksen kanssa olemme kokoamassa infotilaisuutta puiden oikeasta polttamisesta ja puhtaasta sisäilmasta. Koskaan noista asioista ei tule liian viisaaksi, vaan aina tulee jotakin uutta näkökulmaa asioihin. Paikka ja aika on vielä hakusessa.

Lokakuun alussa on Hyvinvointi-messut Energia Areenalla. Loka-marraskuussa teemme retken Maailman Keuhkoahtaumapäivän merkeissä. Lauantaina 3.12.2016 ollaan sitten menossa Järvenpäähän Villa Kokkoseen. Joulukuun puolessa välissä on joulukahvien aika toimistolla. Avoimet ovet toimistolla ovat aina markkinoiden aikaan.

Kaikenlaista hierontaa on markkinoilla, mutta mikä hieronta sopii itse kullekin. Siinäpäs pulma! Kun sopivasti pakottaa, on valmis menemään ihan mihin vaan. Toiveissa on, että saamme ammattilaisen antamaan lisävalaistusta asiaan.

Olen Arto Nybergin ohjelman suuri fanittaja ja lainaan tässä hänen paljon käyttämäänsä sanontaa: tässä pieniä maistiaisia asiasta. Paljon muutakin toimintaa tulee olemaan, mutta niitä voitte seurata seuraavasta Silmusta, kotisivuiltamme ja facebookista tai piipahtamalla toimistolle. Ja jos Silmu sattuu menemään paperinkeräykseen, sen voi aina käydä lukemassa kotisivuiltamme.

Nautitaan auringosta, sateesta ja Suomen kauniista luonnosta! Muistetaan aurinkosuojata iho ja hattu päähän helteellä aurinkolaseja unohtamatta. Ja ennen kaikkea, muistetaan ottaa ne lääkkeet mukaan, kun lähdetään matkalle kuka mihinkin suuntaan.

Hyvää kesää kaikille!
Marita Kononen