Kokemuksia naistenpäivän tapahtumasta

Tarja Räsänen | Julkaistu 5.5.2015 19:24

Virallisen Naistenpäivän aattona yhdistyksemme järjesti kaikille naisille suunnatun hemmottelupäivän toimistomme tiloissa. Matkalla tapahtumaan satuin saamaan ruusun, joita vaalikampanjaväki jakoi naisille Tikkurilan kävelykadulla. Ruusu kourassani saavuin jännittyneenä toimistolle, ja siellähän oli täysi hässäkkä menossa, kun viime hetken valmistelut olivat meneillään – huonekaluja siirreltiin, pöytää katettiin ja innostunut hyörinä täytti huoneiston. Koska mielestäni jokainen nainen on (vähintään yhden) ruusun arvoinen, päätin ojentaa omani kaikkien naisten iloksi ja jostain löytyikin maljakko, jolla saatiin viimeisin somiste pitopöytää koristamaan.

Lopulta kaikki olikin valmiina vastaanottamaan ensimmäisiä vierailijoita, jotka olivatkin ei ketä tahansa naisia, vaan niitä, jotka antoivat myös oman työpanoksensa tapahtuman toteuttamiseksi. Kokoussalin päädyn valtasi Homcare- ja Swipe-konsultti Leena Heloaro lukuisine siivous- ja kosmetiikkatuotteineen ja hänet ympäröikin pian innostunut kuulijakunta. Toimiston puolelle saatiin järjestettyä työpiste Anne Seppälälle, joka suoritti kasvojen syväpuhdistusta ladattavaa hoitolaitetta ja täsmäkosmetiikkaa hyödyntäen sekä toiseen nurkkaukseen rauhallisempi työtila Soili Marilan hierontapisteeseen.

Ja sitten ovista alkoikin tasaiseen tahtiin ilmaantua naisväkeä palveluja testaamaan. Koska satuin viettämään nimipäivääni, sain kunnian aloittaa pöydän antimien nauttimisen ja voi pojat että siinä olikin näkemistä! Voisi luulla, että pöytä pursuisi kaikenmaailman herkkuja ja niin todellakin teki, mutta terveellisellä tavalla: tarjolla oli porkkana-, kurkku-, selleri- ja paprikasuikaleita, minitomaatteja ja rypäleitä, kolmea eri dippikastiketta, neljää tuorejuustolevitettä, ruissipsejä ja maissilastuja sekä kyytipojaksi kahvia, teetä ja raikasta vettä. Kyllä oli ilahduttavaa nauttia niin poikkeuksellisen piristävää evästystä.

Sen jälkeen menin vuorollani testaamaan hierontapistettä. Sain ensi kertaa kokeilla energiahierontaa ja taisin totisesti olla sen tarpeessa. Olin yllättynyt, kuinka kipeitä kohtia Soili löysikään käsivarsistani ja takaraivostani ja varsinkin siitä, että hoidon päätteeksi vedet kihahtivat silmistä ja oli ihan pöllämystynyt olo. Joku tarkkasilmäisempi kommentoikin, että silmäni näyttivät seisovan päässä. Sitten pitikin nauttia useampi mukillinen vettä, että sain nestekierron tasapainoon. Ja yllättäen havaitsin olevani taas nälkäinen, joten eikun santsikierrokselle. Mutta voin totisesti suositella vastaavaa hoitomuotoa muillekin.

Suht välttevänä kosmetiikan käyttäjänä jätin Annen hoitopisteen väliin, koska sinne oli koko ajan pitkä jonotus, joten keskityinkin sitten häiriköimään yleisöä omalla tavallani eli ahkeralla valokuvaamisella. Leenan myyntipisteessä suuren suosion näyttivät saavan kunkin asiakkaan ihonvärille sopivat huulipunat, joita testailtiin innostuneesti.

Ja ei tilaisuutta ilman yhdistyksen arpajaisia: nytkin oli tarjolla sekä myytäviä tavara-arpoja että kaikkien kävijöiden kesken suoritettu suurempi arvonta, jonka pääpalkintoina oli lahjakortit kauppaliikkeeseen ja lähipizzeriaan. Arpajaisten onnettarena toimi Raili. Hän pääsi myös Leenan kanssa testaamaan intialaista päähierontaa, kun Leena sai kyseiseen hierontamuotoon tarkoitetun kotihoitovälineen arpajaisvoitokseen.

Kahvipöydässä aiheet rönsyilivät vilkkaasti. Itse olin mukana mm. toteamassa, että maailma on joskus todella pieni paikka, kun samaan pöytään osuu kolmekin toiselleen ennen tuntematonta naista, jotka sattuvat olemaan kotoisin suht läheisiltä paikkakunnilta. Ja siitä olikin helppo jatkaa tarinointia puutarhanhoidosta ja hevosten kasvatuksesta jne.

Jälleen kerran voi todeta, että tällaisella naisenergialla saadaan toteutettua tapahtuma kuin tapahtuma, kunhan vaan löytyy viitseliäisyyttä, hyvää tahtoa ja tarpeeksi vapaaehtoisia toteuttamaan toimintoja. Vielä kun saataisiin miesväkeäkin mukaan – sekä ideoimaan tapahtumia, toteuttamaan niitä että nauttimaan tuloksista.