Yhdistys

Turun Seudun Hengitysyhdistys on Hengitysliiton paikallisyhdistys. Tavoitteemme on edistää hengityselinten sairauksia potevien ihmisten ja heidän läheisiensä elämänlaatua ja parantaa heidän tasa-arvoista kohteluaan yhteiskunnassa. Haluamme myös toimia etujärjestönä, joka edistää kansanterveyttä ja ennaltaehkäisee keuhkosairauksia. Yhdistyksellä on takanaan pitkä historia.

Toimintamme piirissä kokoontuu useita liikuntaryhmiä, vertaisryhmiä ja kuoro.  Tarjoamme jäsenillemme tapahtumia ja luentotilaisuuksia hengitysterveyteen liittyvistä aiheista. Jäseniä on vuoden 2017 lopulla runsaat 1200. Toiminta-alueemme ulottuu lounaisessa Suomessa 20 kunnan alueelle. Kunnat ovat Aura, Kaarina, Kustavi, Laitila, Lieto, Loimaa, Masku, Mynämäki, Naantali, Nousiainen, Oripää, Paimio, Parainen, Pöytyä, Raisio, Rusko, Sauvo, Taivassalo, Turku ja Vehmaa.

Yhdistyksen toimisto sijaitsee  Skanssissa, lähellä kauppakeskusta, osoitteessa Bastioninkatu 4, 20730 TURKU. Toimisto on avoinna maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin klo 11-16 ja keskiviikkoisin klo 12-17. Perjantaisin olemme suljettuna.

Yhdistyksen jäsenmaksu on 25 euroa/vuosi. Sillä saa sekä liiton että yhdistyksen lehdet, osallistua edullisiin liikuntaryhmiin ja mielenkiintoisiin tapahtumiin, mahdollisuuden hakeutua liiton kuntoutuskursseille ym. ym. Liitty sinäkin jäseneksi!

Hallituksen kokoonpano vuosille  2018-2019 on:
Puheenjohtajana toimii Carola Aaltonen. Hallituksen jäseninä toimivat Jan-Erik Ehro, Liisa Myllykylä, Kai Rusi (vpj), Stina Saari, Erkki Teerimäki ja Heli Ylä-Outinen.

Yhdistyksen voimassa olevat säännöt löytyvät  pdf-tiedostosta.