Yhdistys

Turun Seudun Hengitysyhdistys on Hengitysliiton paikallisyhdistys. Tavoitteemme on edistää hengityselinten sairauksia potevien ihmisten ja heidän läheisiensä elämänlaatua ja parantaa heidän tasa-arvoista kohteluaan yhteiskunnassa. Haluamme myös toimia etujärjestönä, joka edistää kansanterveyttä ja ennaltaehkäisee keuhkosairauksia. Yhdistyksellä on takanaan pitkä historia.

Toimintamme piirissä kokoontuu useita liikuntaryhmiä, vertaisryhmiä ja kuoro.  Tarjoamme jäsenillemme tapahtumia ja luentotilaisuuksia hengitysterveyteen liittyvistä aiheista. Jäseniä on vuoden 2017 lopulla runsaat 1200. Toiminta-alueemme ulottuu lounaisessa Suomessa 20 kunnan alueelle. Kunnat ovat Aura, Kaarina, Kustavi, Laitila, Lieto, Loimaa, Masku, Mynämäki, Naantali, Nousiainen, Oripää, Paimio, Parainen, Pöytyä, Raisio, Rusko, Sauvo, Taivassalo, Turku ja Vehmaa.

Yhdistyksen toimisto sijaitsee  Skanssissa, lähellä kauppakeskusta, osoitteessa Bastioninkatu 4, 20730 TURKU. Toimisto on avoinna maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin
klo 11.00 -16.00 ja keskiviikkoisin klo 12.00 -17.00. Perjantaisin olemme suljettuna.

Yhdistyksen jäsenmaksu on 25 euroa/vuosi. Sillä saa sekä liiton että yhdistyksen lehdet, osallistua edullisiin liikuntaryhmiin ja mielenkiintoisiin tapahtumiin, mahdollisuuden hakeutua liiton kuntoutuskursseille ym. Liitty sinäkin jäseneksi!

Hallituksen kokoonpano vuosille 2020-2021 on:
Puheenjohtajana toimii Carola Aaltonen. Hallituksen jäseninä toimivat Stina Saari (vpj), Jan-Erik Ehro, Erkki Teerimäki, Tuula Sarkki, Juhani Poso ja Leila Häkkinen.

Yhdistyksen voimassa olevat säännöt löytyvät  pdf-tiedostosta.