Vertaisryhmät

Vertaistuki on kokemuksellista vuorovaikutusta samassa elämäntilanteessa olevien ihmisten kanssa. Vertaisuus-käsitteeseen liittyy vahvasti ajatus siitä, että samoja asioita kokeneilla ihmisillä on kokemukseen perustuvaa asiantuntemusta, jota kellään muulla ei voi olla. Vertaistuessa keskeisintä on kokemus, ettei kukaan ole yksin elämäntilanteensa tai ongelmiensa kanssa ja että hän tulee hyväksytyksi ja kuulluksi ryhmäläisten keskuudessa. Riittävän samankaltainen elämäntilanne takaa sen, että osanottajat tietävät omasta kokemuksestaan jotakin toisten tunteista. Ryhmät ovat tarkoitettu yhdistyksen omille jäsenille, liity tästä! Vertaisryhmätoiminta on jäsenille maksutonta. Ryhmiemme tapaamisiin ovat tervetulleita myös jäsenen puoliso tai muu lähiomainen. Ryhmien toiminta voi olla keskustelua, luentoja tai mukavaa yhdessä olemista ja tekemistä.

Tarkemmat tiedot yksittäisestä kokoontumisesta löydät toimintakalenterista. Kaikki ryhmät kokoontuvat uusissa toimitiloissamme osoitteessa Bastioninkatu 4, 20730 TURKU. Ryhmiin voi ilmoittautua mihin vuodenaikaan tahansa.

Ilmoittautumiset TSHY:n toimistolle ajasta riippumattomasti sähköpostilla   tai toimistoaikana puh. 040 5934047.

KEVÄTKAUSI 2019

Vertaistukiryhmät ovat samat kuin syyskaudella. Ryhmät kokoontuvat osoitteessa Bastioninkatu 4, 20730 TURKU.
Tarvittaessa voit tutustua saapumisohjeisiin.

Kokoontumisten kesto saattaa vaihdella (tällöin vain tarkat aloitusajat mainittu):

Tiistai

Klo 13:00-15:00 Astmavertaisryhmä yli 65-vuotiaille joka kuukauden 2. tiistai, Marja Hakalax

Keskiviikko

Klo 12:30-14:30 Seniorikerho joka kuukauden 1. ja 3. keskiviikko, Hilkka Holappa

Klo 16:30-  Keuhkoahtaumaryhmä joka kuukauden 1. keskiviikko, Birgitta Ylämäki, puh. 044 532 3001

Klo 17:30-  Työikäisten astmavertaisryhmä joka kuukauden 2. keskiviikko, Vilma Kohonen, puh. 0400 475 034

Torstai

Klo 17:00- Harvinaisten vertaisryhmä joka kuukauden 4. torstai, Kai Rusi, puh. 0400 223826.

Klo 18:00- Sisäilmasairaat joka kuukauden 4. to (Huom! alkaa vasta 28.2.), Carola Aaltonen.

---------------------------------------------------------------------------------

Maanantaina ja perjantaina ei vakituisia vertaisryhmäkokoontumisia ole.