Vertaisryhmät

Vertaistuki on kokemuksellista vuorovaikutusta samassa elämäntilanteessa olevien ihmisten kanssa. Vertaisuus-käsitteeseen liittyy vahvasti ajatus siitä, että samoja asioita kokeneilla ihmisillä on kokemukseen perustuvaa asiantuntemusta, jota kellään muulla ei voi olla. Vertaistuessa keskeisintä on kokemus, ettei kukaan ole yksin elämäntilanteensa tai ongelmiensa kanssa ja että hän tulee hyväksytyksi ja kuulluksi ryhmäläisten keskuudessa. Riittävän samankaltainen elämäntilanne takaa sen, että osanottajat tietävät omasta kokemuksestaan jotakin toisten tunteista. Ryhmät ovat tarkoitettu yhdistyksen omille jäsenille, liity tästä! Vertaisryhmätoiminta on jäsenille maksutonta. Ryhmiemme tapaamisiin ovat tervetulleita myös jäsenen puoliso tai muu lähiomainen. Ryhmien toiminta voi olla keskustelua, luentoja tai mukavaa yhdessä olemista ja tekemistä.

Tarkemmat tiedot yksittäisestä kokoontumisesta löydät toimintakalenterista. Kaikki ryhmät kokoontuvat uusissa toimitiloissamme osoitteessa Bastioninkatu 4, 20730 TURKU. Ryhmiin voi ilmoittautua mihin vuodenaikaan tahansa.

Ilmoittautumiset TSHY:n toimistolle ajasta riippumattomasti sähköpostilla   tai toimistoaikana puh. 040 5934047.

SYYSKAUSI 2019

Ryhmät kokoontuvat osoitteessa Bastioninkatu 4, 20730 TURKU. Tarvittaessa voit tutustua saapumisohjeisiin.

Tiistai

Huom muutos! Astmavertaisryhmä yli 65-vuotiaille kokoontuu 9.10. lähtien kuukauden 2. keskiviikko. (Ryhmä ei siis kokoonnu ti 8.10.)

Keskiviikko

Klo 12:30-14:30 Seniorikerho joka kuukauden 1. ja 3. keskiviikko

Klo 13:00-14:30 Astmavertaisryhmä yli 65-vuotiaille kuukauden 2. keskiviikko. Huom! Muuttunut viikonpäivä ja kellonaika.

Klo 16:30-  Keuhkoahtaumaryhmä joka kuukauden 1. keskiviikko

Klo 17:30-  Työikäisten astmavertaisryhmä joka kuukauden 2. keskiviikko

Klo 17.00- Uniapneavertaisryhmä joka kuukauden 3. keskiviikko

Torstai

Klo 17:00- Harvinaisten vertaisryhmä joka kuukauden 4. torstai

Klo 18:00- Sisäilmasairaat joka kuukauden 4. torstai. Syyskuun kokoontumiseen ei vielä saapunut ketään. Kannattaa kuitenkin 24.10. klo 18:00 saapua tunnustelemaan paikan päälle, jotta selviää, miten yhdistyksen uudet toimitilat soveltuvat nimenomaan sisäilmasairaille. Tule ja auta meitä palvelemaan paremmin!