Liikuntaryhmät

SYKSYN 2019 LIIKUNNAN RYHMÄT

ILMOITTAUTUMISET:

Ilmoittautua voi ilmaantumalla paikan päälle tai ilmoittautumalla etukäteen TSHY ry:n toimistoon joko ajasta riippumattomasti sähköpostitse tai toimistoaikana soittamalla,  puh. 0405934047.

Vuoden alusta käytössä on ollut liikuntakortti, joka kattaa 15 käyttökertaa ja on hinnaltaan yhdistyksen omille jäsenille 45 euroa (ei-jäsenille 70 euroa). Kortti on ostettavissa yhdistyksen toimistolta.

Liikunta tapahtuu pääasiassa omissa toimitiloissamme, osoitteessa Bastioninkatu 4 20730 TURKU. Tutustu tarvittaessa saapumisohjeisiin.

TERVETULOA MUKAAN LIIKKUMAAN!

SYKSYN 2019 jumpparyhmät Bastioninkadulla (Bastioninkatu 4, 20730 TURKU).

MAANANTAI:

MindfulMovement klo 14:00 - 15:00

Kuvaus: Liikuntamuoto yhdistää joogan, QiGongin ja mindfulnessin parhaat puolet. Tunnilla harjoitetaan läsnäoloa, kehotietoisuutta, kehonhallintaa ja tietoista hengitystä sekä vahvistetaan kehon ja mielen yhteyttä.

Onnistunut ikääntyminen klo 15:00 - 16:00

Kuvaus: "Onnistunut ikääntyminen" -kurssi, jossa on terapeuttinen terveysvalmennus, positiivinen psykologia henkisen hyvinvoinnin tukena, lempeitä liikuntamenetelmiä, sekä aivojumppa kognitiivisten taitojen ylläpitämiseen.

Jooga klo 17:00 - 18:30

Kuvaus: Fyysisiä joogaharjoituksia tehdään terveyden ylläpitämiseksi. Harjoituksissa korostuu hengitys, kehonhallinta ja mielenrauha. Joogaliikkeet eli asanat venyttävät ja notkeuttavat lihaksia ja nivelsiteitä, pitävät selän ja nivelet joustavina, edistävät verenkiertoa ja aineenvaihduntaa sekä auttavat oikean hengitystekniikan löytymisessä. Joogatunteihin sisältyy aina rentoutus. Harjoitusten myötä mieli rauhoittuu, keskittymiskyky paranee ja keho vahvistuu.

Kuntosali Ruusukorttelissa (huom! ilmainen ja ryhmä on tarkoitettu vain jäsenille) klo 18:00 - 19:30

Kuvaus: Kuntosalilla olevilla välineillä jokainen voi harjoitella oman kuntonsa mukaisesti painoja säätämällä. Kuntosaliharjoittelu vahvistaa lihaksia ja luustoa sekä kehittää hapenottokykyä.

TIISTAI :

Hengitä ja liiku (huom! ilmainen ja ryhmä on tarkoitettu vain jäsenille) klo 11:00 - 12:00

Kuvaus: Hengityssairaille ja myös kotihappihoidossa oleville suunnattu fysioterapeutin ohjaama tuolijumppa, jossa keuhkotuuletusta tehostetaan hengitysharjoituksin. Tunnilla tehdään paljon rintakehän liikkuvuutta ylläpitäviä ja ryhtiä kohentavia harjoituksia. Myös muita lihaksia venytellään ja tärkeimpien lihasryhmien voimaa harjoitetaan. Tunti on rauhallinen ja kaikki liikkeet ohjataan tekemään hengityksen tahtiin.

Asahi Health klo 17:00 - 17:45

Kuvaus: Rauhallinen terveysliikuntamuoto sopii erityisesti hengityssairaille sekä nivel- ja selkäsairaille. Tavoitteena on saada lihaskuntoa ja tasapainoa paremmaksi, harjoittaa rentoa oloa ja ryhtiä sekä keskittyä hengitykseen. Liikkeet tehdään seisaallaan hengityksen tahdissa hitaasti ja pehmeästi.

TORSTAI:

Boccia (huom! ilmainen) klo14:30 - 16:00

PERJANTAI:

Tunnin jooga klo 17:00 - 18:00

Kuvaus: Tunnin aikana keskitytään hengitykseen ja läsnäoloon, tehdään helppoja joogaharjoituksia ja ohjattu rentoutusharjoitus. Lyhyempi joogatunti sopii hyvin vasta-alkajille, mutta aiemmin jooganneille ohjataan vaihtoehtoisia harjoituksia. Joogan vaikutuksista lisää maanantain joogatunnin kuvauksessa

LAUANTAI:

Nia -liikunta klo 13:00 - 14:00

Kuvaus: Ihastuttava fuusiolaji, joka ammentaa vaikutteita tanssi- ja kamppailulajeista sekä rentoutustekniikoista. Tunti sopii kaikille ja Nia yhdistää valloittavalla tavalla itämaisten ja länsimaisten lajien elementtejä ja energiaa. Nia tarjoaa turvallisen ja hauskan luovuutta lisäävän liikuntamuodon ja se toimii myös erinomaisena stressinpoistajana. Tutustu netissä www.nianow.com/mia-kuusisto