Liikuntaryhmät

KEVÄÄN 2019 SOVELTAVAN LIIKUNNAN RYHMÄT

Heti vuoden 2019 alussa otetaan käyttöön liikuntakortti, joka kattaa 15 käyttökertaa ja on hinnaltaan yhdistyksen omille jäsenille 45 euroa (ei-jäsenille 70 euroa). Kortti on ostettavissa yhdistyksen toimistolta.

Liikunta tapahtuu pääasiassa omissa toimitiloissamme, osoitteessa Bastioninkatu 4 20730 TURKU. Tutustu tarvittaessa saapumisohjeisiin.

TERVETULOA MUKAAN LIIKKUMAAN!

Huom! RYHMISSÄ ON VIELÄ RUNSAASTI TILAA OSALLISTUJILLE!

Kevään 2019 jumpparyhmät Bastioninkadulla (Bastioninkatu 4, 20730 TURKU).

MAANANTAI:

Tuoliasahi klo 16:00 - 16:45, ohjaajana toimii Minna Kuusisto. RYHMÄÄN MAHTUU VIELÄ LISÄÄ!

Kuvaus: Tuoliasahi on Asahi Health -terveysliikunnan kevyempi versio, jossa suuri osa liikkeistä tehdään tuolilla istuen.

Jooga klo 17:00 - 18:30, ohjaajana toimii Minna Kuusisto. RYHMÄÄN MAHTUU VIELÄ LISÄÄ!

Kuvaus: fyysisiä joogaharjoituksia tehdään terveyden ylläpitämiseksi. Harjoituksissa korostuu hengitys, kehonhallinta ja mielenrauha. Joogaliikkeet eli asanat venyttävät ja notkeuttavat lihaksia ja nivelsiteitä, pitävät selän ja nivelet joustavina, edistävät verenkiertoa ja aineenvaihduntaa sekä auttavat oikean hengitystekniikan löytymisessä. Joogatunteihin sisältyy aina rentoutus. Harjoitusten myötä mieli rauhoittuu, keskittymiskyky paranee ja keho vahvistuu.

TIISTAI :

Hengitä ja liiku (huom! maksuton) klo 11:00 - 12:00, ohjaajana toimii Paula Raunela. RYHMÄÄN MAHTUU VIELÄ LISÄÄ!

Kuvaus: hengityssairaille ja myös kotihappihoidossa oleville suunnattu, fysioterapeutin ohjaama tuolijumppa, jossa keuhkotuuletusta tehostetaan hengitysharjoituksin. Tunnilla tehdään paljon rintakehän liikkuvuutta ylläpitäviä ja ryhtiä kohentavia harjoituksia. Myös muita lihaksia venytellään ja tärkeimpien lihasryhmien voimaa harjoitetaan. Tunti on rauhallinen ja kaikki liikkeet ohjataan tekemään hengityksen tahtiin.

Asahi Health klo 16:45 - 17:30, ohjaajana toimii Outi Uurto. RYHMÄÄN MAHTUU VIELÄ LISÄÄ!

Kuvaus: rauhallinen terveysliikuntamuoto sopii erityisesti hengityssairaille sekä nivel- ja keuhkosairaille. Tavoitteena on saada lihaskuntoa ja tasapainoa paremmaksi, harjoittaa rentoa oloa ja ryhtiä sekä keskittyä hengitykseen. Liikkeet tehdään seisaallaan hengityksen tahdissa hitaasti ja pehmeästi.

XL-Dance klo 17:30 - 18:30, ohjaajana toimii Sirpa Rönkkönen. RYHMÄÄN MAHTUU VIELÄ LISÄÄ!

Kuvaus: XL-Dance on liikuntamuoto niille, joiden BMI on 25 tai yli ja jotka haluavat tanssia ilman ryppyotsaista "pakko liikkua" -fiilistä.

Kuntosaliryhmä (maksuton) klo 19:00 - 20:00, ohjaajina toimivat joko Liisa Myllykylä tai Erika Dufvelin. Huom! Hengitysyhdistyksen kuntosaliryhmä kokoontuu myös keväällä. Ruusukorttelin Hyvinvointikeskuksen kuntosali Ruusussa, os. Puistokatu 11, Turku. Huom! Uusia mahtuu vielä mukaan pari.

Kuvaus: hengityssairaille, kuten kaikille muillekin, on lihaskunnon vahvistaminen tärkeää. Apuna käytetään kuntosalilaitteita (10 kpl).

KESKIVIIKKO:

Itämainen venyttely klo 19:00 - 20:00, ohjaajana toimii Minna Kuusisto. RYHMÄÄN MAHTUU VIELÄ LISÄÄ!

Kuvaus: rauhallisesti itämaisen musiikin tahdissa tehtäviä venyttelyharjoituksia.

TORSTAI:

MindfulMovement klo 16:00 - 17:00, ohjaajana toimii Deeana Lehtinen. RYHMÄÄN MAHTUU VIELÄ LISÄÄ!

Kuvaus: liikuntamuoto yhdistää joogan, QiGongin ja mindfulnessin parhaat puolet. Tunnilla harjoitetaan läsnäoloa, kehotietoisuutta, kehonhallintaa ja tietoista hengitystä sekä vahvistetaan kehon ja mielen yhteyttä.

ILMOITTAUTUMISET:

Ilmoittautua voi ilmaantumalla paikan päälle tai ilmoittautumalla etukäteen TSHY ry:n toimistoon joko ajasta riippumattomasti sähköpostitse tai toimistoaikana soittamalla,  puh. 0405934047.