Liikuntaryhmät

KEVÄÄN 2020 LIIKUNNAN RYHMÄT

ILMOITTAUTUMISET:

Ilmoittautua voi ilmaantumalla paikan päälle tai ilmoittautumalla etukäteen TSHY ry:n toimistoon joko ajasta riippumattomasti sähköpostitse tai toimistoaikana soittamalla,  puh. 040 593 4047.

Meillä on käytössä liikuntakortti, joka kattaa 15 käyttökertaa ja on hinnaltaan yhdistyksen omille jäsenille 45 euroa (ei-jäsenille 70 euroa). Kortti on ostettavissa yhdistyksen toimistolta.

Liikunta tapahtuu pääasiassa omissa toimitiloissamme, osoitteessa Bastioninkatu 4 20730 TURKU. Tutustu tarvittaessa saapumisohjeisiin.

TERVETULOA MUKAAN LIIKKUMAAN!

KEVÄÄN 2020 jumpparyhmät Bastioninkadulla (Bastioninkatu 4, 20730 TURKU).

MAANANTAI:

MindfulMovement klo 14:00 - 15:00

Kuvaus: Liikuntamuoto yhdistää joogan, QiGongin ja mindfulnessin parhaat puolet. Tunnilla harjoitetaan läsnäoloa, kehotietoisuutta, kehonhallintaa ja tietoista hengitystä sekä vahvistetaan kehon ja mielen yhteyttä.

Aivojumppa klo 15:15 - 16:00

Kuvaus: Aivojumppa on lempeä liikuntamuoto, jossa kehollisten harjoitusten avulla aktivoidaan tasapainoisesti molempien aivopuoliskojen toimintaa. Se vahvistaa sekä kehoa että mieltä ja lisää sisäistä ja kehollista tasapainoa. Aivojumppa sopii kaiken kuntoisille ja ikäisille!

Jooga klo 17:00 - 18:30

Kuvaus: Fyysisiä joogaharjoituksia tehdään terveyden ylläpitämiseksi. Harjoituksissa korostuu hengitys, kehonhallinta ja mielenrauha. Joogaliikkeet eli asanat venyttävät ja notkeuttavat lihaksia ja nivelsiteitä, pitävät selän ja nivelet joustavina, edistävät verenkiertoa ja aineenvaihduntaa sekä auttavat oikean hengitystekniikan löytymisessä. Joogatunteihin sisältyy aina rentoutus. Harjoitusten myötä mieli rauhoittuu, keskittymiskyky paranee ja keho vahvistuu.

Kuntosali Ruusukorttelissa (huom! ilmainen ja ryhmä on tarkoitettu vain jäsenille) klo 18:00 - 19:30

Kuvaus: Kuntosalilla olevilla välineillä jokainen voi harjoitella oman kuntonsa mukaisesti painoja säätämällä. Kuntosaliharjoittelu vahvistaa lihaksia ja luustoa sekä kehittää hapenottokykyä.

TIISTAI :

Hengitä ja liiku (huom! ilmainen ja ryhmä on tarkoitettu vain jäsenille) klo 11:00 - 12:00

Kuvaus: Hengityssairaille ja myös kotihappihoidossa oleville suunnattu fysioterapeutin ohjaama tuolijumppa, jossa keuhkotuuletusta tehostetaan hengitysharjoituksin. Tunnilla tehdään paljon rintakehän liikkuvuutta ylläpitäviä ja ryhtiä kohentavia harjoituksia. Myös muita lihaksia venytellään ja tärkeimpien lihasryhmien voimaa harjoitetaan. Tunti on rauhallinen ja kaikki liikkeet ohjataan tekemään hengityksen tahtiin.

Asahi klo 17:00 - 17:45

Kuvaus: Rauhallinen terveysliikuntamuoto sopii erityisesti hengityssairaille sekä nivel- ja selkäsairaille. Tavoitteena on saada lihaskuntoa ja tasapainoa paremmaksi, harjoittaa rentoa oloa ja ryhtiä sekä keskittyä hengitykseen. Liikkeet tehdään seisaallaan hengityksen tahdissa hitaasti ja pehmeästi.

TORSTAI:

Boccia (huom! ilmainen) klo 14:30 - 16:00

LAUANTAI:

Nia -liikunta klo 13:00 - 14:00

Kuvaus: Ihastuttava fuusiolaji, joka ammentaa vaikutteita tanssi- ja kamppailulajeista sekä rentoutustekniikoista. Tunti sopii kaikille ja Nia yhdistää valloittavalla tavalla itämaisten ja länsimaisten lajien elementtejä ja energiaa. Nia tarjoaa turvallisen ja hauskan luovuutta lisäävän liikuntamuodon ja se toimii myös erinomaisena stressinpoistajana. Tutustu netissä www.nianow.com/mia-kuusisto