Mainiota meininkiä Reisjärvellä

Mainio juttu! Hallituksen jäsenet Jonna Järvi (vas.), Timo Tikkanen, Marjaana Pihlajakangas, Jaana Lakanen ja Pirjo Niskakosi iloitsevat kunniakirjasta.

Hengitysliiton yhdistyskartalla Keskisen ja Pohjois-Pohjanmaan rajalla lippuamme liehuttaa Reisjärven hengitysyhdistys. Yhdistyksen toimialuetta ovat Reisjärven, Haapajärven ja Lestijärven kunnat. Pohjoisen alueen mittakaavassa passelin kompakti tontti siis.

Yhdistyksen hallituksen loppukesän palaveriin ennättänyt kokoonpano tuumailee syyskauden toimintaa. Liikunta on tärkeä osa yhdistyksen arkea.

Jumppaa ja pujottelua

”Meillä on neljän yhdistyksen kimpalla yhteinen jumppa viikoittain. Taitava vetäjä saa tuvan täyteen liikkujia. Hyvä juttu”, kertoo puheenjohtaja Marjaana Pihlajakangas. Kustannukset pysyvät jakaen kohtuullisina.

Arkiliikunnan SM-kisojen lajivalikoimasta ostoskassipujottelu on vielä testaamatta. Kokouspöydässä juttu ehtii jo pujottelupaikan pohdintaan ja sponsorimietteisiin asti. Hallitusporukka on tahoillaan hyvin verkostoitunut. Grillit ja lettupannut löytyvät lainaksi tutuilta kavereilta muista yhdistyksistä.

Virkeästi verkossa

Reisjärven hallituksen jäsenet ovat tahoillaan monessa mukana. Kiireiset hallitusaktiivit iloitsevat monista verkko-osallistumisen mahdollisuuksista, joita viime vuosina on tullut tarjolle.

”On tosi kätevää kuunnella luento tai liittyä keskusteluun verkossa kotona töiden jälkeen”, kehuu Marjaana. Tulevan syksyn Tuuletusviikonlopun osa hallituksesta aikoo seurata striiminä kotikoneiltaan.

Hallitus on järjestänyt myös etäkatsomoita verkkoluennoille. Erityisesti uniapneaa käsittelevällä luentosarjalla oli mainio yleisömenestys. Aihe on vahvasti framilla yhdistyksessä pari vuotta sitten aiheen ympärille käynnistyneen vertaisryhmän ansiosta.

Hengitysliitto myönsi Reisjärven yhdistyksen hallitukselle Mainio teko –kunniakirjan virkeästä ja kehittävästä toiminnasta. Palkinnosta kiittäessään Marjaana Pihlajakangas totesi, että tavoitteena on tarjota jäsenille tietoa ja tukea hyvässä hengessä. Hyvä henki näkyy ja kuuluu. Hallitustyötä ryydittää vilkas puheensorina ja ideoiden iloinen lento. Pönöttämättä paras!