Silmälaseja

Mitä me teemme?

Tuemme ja ohjaamme hengityssairaita oman kunnon hoidossa, kuntoutukseen ja sopeutumisvalmennukseen hakeutumisessa, sairauteen liittyvässä edunvalvonnassa.

Järjestämme kuntoutuslomia ja -ryhmiä, liikuntaryhmiä ja -tapahtumia sekä tiedotustilaisuuksia ajankohtaisista aiheista. Kesäisin retkeilemme eri puolella Suomea.

Tiedotamme tilaisuuksistamme alueemme paikallislehdessä (Ylä-Satakunta), tk:n ja torin ilmoitustauluilla, Parkanon kirjastossa ja Kihniössä päivittäistavarakauppojen ilmoitustaululla,  nettisivuillamme sekä jäsenkirjeellä, jonka lähetämme kaikille jäsenille kerran tai pari vuodessa. Alueella järjestetään myös tiedotustilaisuuksia muutaman kerran vuodessa ajankohtaisista asioista.

Yhteistyökumppaneitamme ovat alueemme apteekit, terveyskeskukset, joissa jokaisessa toimii nimetty hengitys-yhdyshenkilö, muut yhdistykset ja vammaisneuvosto sekä seurakunta, Parkanon kaupunki ja nuorisotoimi.

Myymme PEF-mittareita, suruadresseja ja kortteja. Suruadressit myynnissä Parkanossa seuraavissa paikoissa: Parkanon Setlementin Parkanopirtti, K-Supermarket Parkano, S-Market Parkano ja Parkanon Halpa-Halli, sekä yhdistyksen tilaisuuksissa. Kihniössä suruadresseja myy Sirola Center -kukkakauppa ja K-market Maurintori

Tietoa hengitysyhdistyksestä -kansiot ovat Parkanon ja Kihniön terveyskeskuksissa ja apteekeissa.

Hallituksen jäseniltä saa tietoa toiminnasta ja heiltä voi tilata myös Hengitysliiton julkaisemia oppaita. Oppaita on saatavilla myös Parkanon ja Kihniön terveyskeskuksissa.

TERVETULOA TUTUSTUMAAN TOIMINTAAMME!