Yhdistys

Parikkalan Seudun Hengitysyhdistys edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää. Yhdistys tarjoaa hengityssairaille ja heidän läheisilleen yhteisön osallistua ja vaikuttaa. Parikkalan Seudun Hengitysyhdistys ry. toimii Parikkalan kunnan alueella. Parikkalan Seudun Hengitysyhdistys on Hengitysliiton jäsenyhdistys. TUTUSTU TOIMINTAAMME JA OTA YHTEYTTÄ!

Parikkalan Seudun Hengitysyhdistyksen perustettu 14.1.1987 ja se on merkitty yhdistysrekisteriin 30.10.1987. Yhdistyksen rekisterinumero on 148.032.  Uudistetut säännöt on otettu käyttöön 1.1.2018.

Yhdistyksellä on omat toimitilat osoitteessa Torikatu 3, 59100 Parikkala. Toimistohenkilöstöä meillä ei tällä hetkellä ole, mutta toimisto on avoinna sovittaessa, puh 044 250 4804.

Yhdistyksen jäsenmäärä toimintavuoden alkaessa oli 113 jäsentä.  Jäsenyys ei edellytä sairautta.

Jäsenistä suurin osa on astmaa sairastavia, lisäksi voi olla allergista nuhaa, uniapneaa, keuhkoahtaumaa, pölykeuhkosirauksia ja muita harvinaisia hengityselinten sairauksia.

Jäsenmaksut vuonna 2019 on pääjäsen 27 e, perheenjäsen 16 e ja nuorisojäsen 16 e.  Lapsijäsenyys on maksuton.