Vertaistukiryhmätoiminta

Vertaistukiryhmät

VERTAISTUKEA YHDISTYKSEN RYHMISTÄ

Vertaistukiryhmät kokoontuvat koronapandemiasta johtuen pääosin sähköisesti, mutta tilanteen muuttuessa myös fyysinen kokoontuminen on mahdollista. Ryhmän yhteydessä mainitaan vastuuhenkilö yhteystietoineen, jolta tilannetta voi tiedustella.
Verkkokoontumiseen tarvitaan vain internetyhteys ja sähköpostiosoite. Ryhmän vetäjä lähettää sinulle linkin sähköpostiin, jota napsauttamalla pääset suoraan ryhmään omalta kotisohvaltasi. Voimme harjoitella yhteyden muodostamista myös yhdessä! Ota silloin yhteys Tuula Narvolaan, p. 040 559 6833 tai tuula.narvola@hengitysyhdistys.fi.  Lämpimästi tervetuloa mukaan ryhmiin!

Tammikuu
11. maanantai 17.30-19.30

12. tiistai 17:00–18:30

20. keskiviikko 17.00-19.00
Keuhkofibroosiryhmä. Vertaistukiryhmä on tarkoitettu keuhkofibroosia sairastaville ja heidän läheisilleen. Hengitysliitto, Oltermannintie 8, Helsinki. Pandemiatilanteesta riippuen tapaaminen voidaan järjestää myös verkossa. Vastuuhenkilöt: Sirpa Halmela sirpa.halmela@hengitysyhdistys.fi ja Maija-Helena Salojärvi msmaijahelena@gmail.com Tiedustelut: Marika Kiikala-Siuko, 050 539 3071.

Helmikuu
2. tiistai 16.30
Uniapneaklubi. Verkkovertaisryhmä on tarkoitettu uniapneaa sairastaville. Ilmoittautuminen ryhmään: www. ilmari.fi/ uniapneaklubi. Vastuuhenkilöt: Tuula Narvola p. 040 559 6833, tuula.narvola@hengitysyhdistys.fi Tuula Narvola ja Satu Riski.

8. maanantai 17.30
Homenokat. Verkkovertaisryhmä on tarkoitettu sisäilmasta sairastuneille henkilöille. Se kokoontuu kerran kuukaudessa Teams -yhteyden kautta. Vastuuhenkilö: Satu Riski, puh. 040 531 9298 maanantaisin ja torstaisin 15-18 tai satu.riski@hengitysyhdistys.fi.

9. tiistai 14.00
Astma- ja COPD-kerho. Verkkovertaisryhmä on tarkoitettu astmaa ja /tai COPD -tautia sairastaville. Ilmoittautuminen ryhmään: www. ilmari.fi/ astma- ja COPD-kerho. Vastuuhenkilöt: Tuula Narvola p. 040 559 6833, tuula.narvola@hengitysyhdistys.fi Tuula Narvola ja Satu Riski.

9. tiistai 17.00-18.30
Bronkiektasiatauti, Trakeobronkomalasia ja EDAC -vertaisryhmä. Hengitysliitto, Oltermannintie 8, Helsinki. Pandemiatilanteesta riippuen tapaaminen voidaan järjestää myös verkossa. Vastuuhenkilö: Marika Kiikala-Siuko, 050 539 3071, marika.kiikala-siuko@hengitysliitto.

15. maanantai 11.00
Hengitysklubi. Tämä on vertaistukiryhmä, joka aiemmin kokoontui Espoon järjestöjen talolla. Vastuuhenkilö: Tuula Narvola p. 040 559 6833, tuula.narvola@hengitysyhdistys.fi

Maaliskuu
2. tiistai 16.30

8. maanantai 17.30

9. tiistai 14.00

15. maanantai 11.00
Hengitysklubi. Tämä on vertaistukiryhmä niille, jotka kokoontuivat aiemmin Espoon järjestöjen talolla. Vastuuhenkilö: Tuula Narvola p. 040 559 6833, tuula.narvola@hengitysyhdistys.fi

17. keskiviikko 17-19
Keuhkofibroosiryhmä. Vertaistukiryhmä on tarkoitettu keuhkofibroosia sairastaville ja heidän läheisilleen. Hengitysliitto, Oltermannintie 8, Helsinki. Pandemiatilanteesta riippuen tapaaminen voidaan järjestää myös verkossa. Vastuuhenkilöt: Sirpa Halmela sirpa.halmela@hengitysyhdistys.fi ja Maija-Helena Salojärvi dustelut: Marika Kiikala-Siuko, 050 539 3071.

Huhtikuu
6. tiistai 16.30

12. maanantai 17.30

13. tiistai 14.00