Hengitysyhdistykset tuottavat jäsenilleen alueellista virike- ja vertaistukitoimintaa. (Kuva: Janne Elovirta)

Pääkaupunkiseudun Hengitysyhdistys

Tervetuloa Pääkaupunkiseudun Hengitys yhdistyksen kotisivuille. Yhdistys on yksi Hengitysliiton 82:sta paikallisyhdistyksestä ja perustettu vuonna 1942. Jäseniä yhdistyksellä on 1154.

Yhdistyksen toiminta-alueena ovat Helsinki, Espoo ja Kauniainen. Toiminnan tarkoituksena on edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää sekä toimia hengityselinsairauksien ennaltaehkäisyn, hoidon, kuntoutuksen sekä etujen valvonnan puolesta. Yhdistys tarjoaa hengityssairaille ja heidän läheisilleen yhteisön osallistua ja vaikuttaa.

Yhdistys järjestää monipuolista toimintaa, kuten vertaistukiryhmiä, liikuntaryhmiä aikuisille, yleisöluentoja ja -tapahtumia, neuvontaa ja ohjausta. Yhdistyksellä on kahvio Laakson sairaalassa.

Jäseneksi voi liittyä joko täällä meidän kotisivuilla liity jäseneksi-valikosta tai Hengitysliiton verkkosivuilla valikosta tukea sinulle ja liity jäseneksi. Jäsenmaksut vuonna 2020 ovat: varsinainen jäsen 32 €, perheenjäsen ja nuorisojäsen 17 €, lapsijäsen 0 €. Jäsen saa 2 kertaa vuodessa Elämä voittaa-jäsentiedotteen, 4 kertaa vuodessa Hengitys-nimisen lehden sekä alennusta liikuntaryhmien osallistumismaksuista. Muut voimassaolevat jäsenedut löydät täältä kotisivulta ja Hengitysliiton verkkosivuilta.

Ohessa alla yhdistyksen säännöt ja Elämä voittaa-jäsentiedote.