Puheenjohtajan jäsentervehdys!

Hyvää Uutta Vuotta 2022 kaikille yhdistyksen jäsenille, ja heidän läheisille!

Onneksi ei pakkanen nurkissa kovemmin pauku, mutta korona tartunta luvut sitäkin kovemmin paukkuvat, uusia päivä ennätyksiä rikotaan lähes tulkoon päivittäin.

Korona tai COVID-19 – siinä se on – vuosi 2021 kiteytettynä. Päättyneen vuoden aikana meille tulivat tutuksi rajoituksien lisäksi, varoitukset, maskit, käsidesi, korona rokotukset, korona passi, ja loppuvuodesta uusin tuttavuutemme pikatesti.

Joka tuli minullekin tutuksi 14.12.2021, silloin kylläkin positiivisessa valossa. Ja sehän ajatti meikän Kempeleen Tk:n autobaanalle, josta sain myös positiivista palautetta. 25.12.2021 päättyi eristykseni kotona. “olin saanut jo kaksi rokotetta, kun näin kävi”

Sitten iloisempaan asioihin! Elikkä viime vuoden toimintaan, jossa noudatamme kaikkia lain määräämiä rajoitteita.

• Harvinaisten vertaisryhmä Kumppanuuskeskus
  • Lentopallo vuoro Luovilla
  • Kuntosalivuorot Raatin uimahalli
  • Boccia Upseerinkatu 4
  • Seniorikerho Aleksinkulma.
  • Ouluhalli kävely
  • Jäsen/runo/kirjoitus ilta
  • Bingo
  • Yhdistysretket

Nämä kaikki myös toteutuvat tänäkin vuonna, jos rajoitukset antavat myötä.

Ensimmäinen  vuoden 2022 hallituksen kokous pidetään 13.1.2022. Jos jollakin teistä on jotain asioita mitä haluatte hallituksen käsittelevän/päättävän ottakaa yhteyttä toimiston numeroon 0405057495 tai oulunseutu@hengitysyhdistys.fi

Tässä vuosien 2022-2023 hallituksen jäsenet.

Tapio Still, puheenjohtaja, Anu Jaakola, hallituksen jäsen, Elisa Tomperi hallituksen jäsen

Soile Räty, hallituksen jäsen, Jouko Etelä, hallituksen jäsen, Arja Kaikkonen, hallituksen jäsen

Nuha

Naisten tanssit Arinassa, sen on tapahtuma massa.

Sinne minäkin kerran itseni vein, mut siinä vika liikun tein.

Rauhassa sai ryypätä koko ilta, tanssimaan mua ei hakenut Aira eikä Tilta.

Kauhee vinkka siinä vain suhisi, kohta jo mun nokka räästä tuhisi.

Melkein hiuksista paljaaksi tuli myös mun päälaki, kun naiset kilvan muita tanssiin haki.

Elikkä ohimenevästä vinkasta itselleni kaljun ja räkätaudin sain, seuraavana päivänä lääkäriltä antibioottikuurin räkätautiin hain.

Tapio Still

***********************************************************************************************************************

Koronan pirulainen

Suomi elää jälleen uutta korona-aaltoa, kaikkien meidän elomme on saanut takapakkia. Sillä Koronan pirulainen on alkanut taas jylläämään keskuudessamme .

Meistä suurin osa on ottanut kuitenkin tähän mennessä tarjotut 2 korona rokotetta. Sehän jo suojaa meitä jonkin verran tältä pirulaiselta? Jaksammeko taas rajoittaa olemistamme ja pitää koko ajan mielissämme, mikä on itsellemme ja muille turvallista. Kyllä mielestäni me rokotetut olemme monta askelta edellä rokotteen vastustajista, ja näistä välinpitämättömistä kansalaisista. Ja meillä rokotetuilla on tulevaisuudessa mahdollisuus selvitä hengissä ilman tehohoitoa?

Korona tartuntoja todetaan pääasiassa rokottamattomassa väestössä Myös sairaalahoitoa vaatineista potilaista suurin osa on ollut rokottamattomia. Tämä koronapandemia on vielä pitkään yhteiskuntamme riesana. Siksi varmaankin kaikkien yli 12- vuotiaitten olisi syytä ottaa rokoteannokset mahdollisimman pian. Sillä vain riittävä rokotekattavuus mahdollistaa yhteiskuntamme palamaan normaaliin arkeen. Miten on helpottaako Koronapassi rajoitusten kanssa elämistämme.? Sillä meillä kaikilla on vastuu itsemme ja muiden suojelusta. Itse näen korona passin käyttöönoton yhteiskunnassamme myönteisenä asiana. Sen avulla välttämättömiä rajoituksia pystytään kohdentamaan vaikuttavasti, ja pystymme samalla pitämään yhteiskuntaa auki.

Eikä luovuta haaveistamme, ja unelmistamme, vaikka tämä pirulainen on pysäyttänyt meidät kovilla otteillaan. Sillä uskon ja toivon, että jonakin päivänä selviämme tästäkin pirulaisesta. Jonka jälkeen näemme erilaiseksi muuttuneen kotimaamme. Joka ei enää palaa entiselleen?

Tapio Still