Jäsentervehdys!

Kesäkuun Jäsenkirje

Hyvä yhdistyksen jäsen, lämmin kevään toivotus sinulle! Toimintamme on jatkunut läpi poikkeusajan, vaikkakin pienimuotoisesti. Nämä ajat ovat vaatineet sopeutumista meiltä kaikilta, ja tärkeintä on ollut suojata ikääntyviä, ja riskiryhmiin kuuluvia jäseniämme/heidän läheisiään.

Olemme yhdistyksessä seuranneet ja noudattaneet viranomaisten ohjeita kokoontumis rajoituksista ja muista määräyksistä. Nyt menemme kesään ja syksyyn toiveikkaana sen suhteen, että voisimme yhdessä kokoontua ja tavata toisiamme. Toivotaan että tuleva kesä näyttäytyy valoisampana korona pandemian suhteen. Silloin  ilmassa alkaisi  olla jo ripaus juhlan tuntua. Yhdistyksen jäsenille on varattu virkistys viikonloppu pe-su 16-18.7.2021 Lomakoti Onnelaan Haukipudas. Puolihoito 67€/hlö. Sitovat ilmoittautumiset yhdistyksen toimistolle puhelin 0405057495, tai sähköposti oulunseutu@hengitysyhdistys.fi pe 18.6. klo 15 mennessä. Mukaan otetaan ilmoittautumisjärjestyksessä max 30 henkilöä. ”Tiedäthän, että nopeat syövät hitaat?” Lomakoti Onnelan tiedot ja kuvat löydät nettisivuilta  info@lomakoti Onnela.

Rokuan lomaosake Ahveroinen on ollut kovassa käytössä. Varauksia on aina jopa elokuulle asti. varauslistan löydät yhdistyksen kotisivuilta. Tai voitte soittaa toimistolle, ja kysyä vapaita päiviä/viikonloppuja. 0405057495 Aila Väisänen. Rokualla on tosi hyviä retkeilyreittejä laavuineen, sekä maastopyörä reitit. Myös Rokuan Health & Spa Hotellin kylpylä on avoinna.

Sitten asiasta politiikkaan. Kuntavaalit toimitetaan 13.6.2021. Uusien valtuustojen toimikausi alkaa 1.8.2021 ja jatkuu toukokuun 2025 loppuun. Kiitokset kaikille yhdistyksemme vapaaehtoisille jäsenille, jotka olitte mukana Pieni Ele lipaskeräyksessä. Te olette yhdistyksemme voimavaroja.

Hyvää kesää kaikille, ja toivotaan että pian nähdään, kuten ennen Korona Pandemia.

Tapio Still puheenjohtaja

Mopo Retki

Hei rakkaani! Hyppää kolmiratasmoponi kyytiin, vien sinut pienelle ajelulle.
Muistan kun ekakerran tapasimme, tulit kuin salama kirkkaalta taivaalta elämääni.

Olet ollut ihaninta mitä luoja on luonut päälle tämän maan, sinusta iloita saan.
Vartalosi keinuu edelleenkin kuin kedon kukkanen, ja silmistäsi voin lukea kaiken kauneuden.

Yhden asian tahdon sinulle osoittaa suudelmalla, palvon maata jalkojesi alla.
Sillä maa on kuin syntinen laulu, julma tutkielma elämästä, kuolemasata, nuoruudesta sekä rakkaudesta.

Kamaan hyppää kyytiin! Vien sinut pienelle retkelle, mopollani kuljetan sinut rannalle!
Jossa sateenkaarta yhdessä katselemme, menneitä muistelemme, ryppyiset kasvomme vasten toisiamme halatessa painamme.

Vaikka vanhuus iskee ja kätesi tutisee, sillä ei ole mitään väliä, silti kauneutesi häikäisee.
Olet tämän yhteisen matkamme kuningatar, ja vänkäripenkin unelmani.

Rannalla on ihanan uinuvaa, katselemme merta aaltoilevan keinuvaa.
Taivaanrannasta kuu mereen heijastuu, lumoavasti yökin yllemme laskeutuu.

Käteni vaivihkaa tiimalasivartalollesi hakeutuu, kulkee pitkin kauniita muotojasi, ajatukseni puuroksi sakeutuu.

Laaksosi kukkulasi saa minut sekoamaan, kaula-aukkoosi kurkistan silmäni lukkituvat vuoristomaisemaan.

Ylemmäs vilkaisen, näen Naantalin auringon, mikä saa hymyilemään tämänkin Ringon.
Silmiisi kun sukellan, tunnen kehossani salamoita, ei ne ole kamaloita, vaan onnen ipanoita.

Ja nämä ipanat repivät mun rintaa, kun kosketan vartalosi pintaa.
Kuiskit korvaani, rakas oot ihana, mää oon sun kosketuksista aivan kananlihana.

Niistä sanoista mulle pollee olo tuli, et alushousut jalastani suli.
Sua vielä hellin käsin tutkailen, mitään kiirettä pidä en.

Kietoudut ympärilleni, huokaat onnesta, se täyttää sydämeni.
Joka lyö 200 kertaa Butsi Bumpin kun annat mulle vielä humpin.

Ihana oli meidän kahden yhteinen tie, mopo meitä jo kotiin päin vie.
Sillä aurinko nousee, herättää kullatun maan, ja saa linnutkin laulamaan.
Tapio Still

***********************************************************************************************************************

Jäsentervehdys

Tänään on 27.4.2021, ja kansallinen veteraanipäivä. Sotiemme veteraanit olivat merkittävä osa Suomen sodan ajan Puolustusvoimia. Veteraanit turvasivat itsenäisyytemme, jälleen rakensivat  maamme, sekä myöhemmällä toiminnallaan loivat lujan perustan Suomen nykyiselle arvostetulle kansainväliselle asemalle. Veteraanien työ loi myös perustan kansakunnan keskeisille arvoille, vapaudelle ja vastuulle sekä yhtenäisyydelle ja yhteistyölle. Kiitos veteraanit

Myös Vappu lähestyy kovaa vauhtia! Mutta Vappu taitaa jäädä monelta osin latteaksi. Sillä korona rajoitukset estävät Vappuna suuret yleisötilaisuudet. Tällä hetkellä Pohjois-Pohjanmaalla sisä-ja ulkotiloissa tapahtuvien yleisötilaisuuksien osallistujamäärä rajataan 10 henkilöön, aluehallintoviraston päätöksellä 9.5.2021 asti. Korona on näkynyt myös meidänkin yhdistyksen toiminnassa, olemme joutuneet perumaan kaikki kerhot, jumpat, ja kuntosalit. Mutta meillä on uusia suunnitelmia. Jotka on kuitenkin pantu jäihin odottamaan taudin hellittämistä.
Ja kiitos kaikille teille jotka olette maksaneet vuoden 2021 jäsenmaksun. Sillä maksamalla jäsenmaksun saatte tiettyjä etuja vastineeksi. Yksi, ja myös ehdottomasti kysytyin on yhdistyksen Rokuan lomaosake. Osake on ollut kovassa käytössä remontin jälkeen, ja myös tämä koronakin vaikuttaa vuokrattaisuuteen. Rokuan vuokraus/ym tietoa löytyy yhdistyksen kotisivuilta.
Mutta kaikkia meitä varmasti ahdistaa tämä korona epidemia? Emme pääse kokoontumaan, eikä kohtaamaan ystäviä/ jäsenen ystäviä, kuin kahden metrin etäisyys turvaväliä. Ei tämä ole ollenkaan hauskaa, Toivotaan että pääsemme pian eroon tästä korona pirulaisesta! Varmaankin suurin osa meistä on jo saanut korona rokotteen?  Kyllä me tästäkin selvitään.
Yhdistys on varannut alustavasti 16-18.7.2021 Haukiputaalta Lomakoti Onnelasta viikonlopun yhdistyksen  jäsennistön lomaa varten. Toukokuun alkuviikolla käymme sopimassa tarkemmin Onnelassa  lomasuunnitelmista, Toivotaan että loma onnistuu. Ilmoitamme asiasta käyntimme jälkeen tarkemmin.”Omavastuut ym kulut” Myös yhdistys on mukana kustannuksissa.
Vuoden 2021 kuntavaalien vaalipäivä on sunnuntaina 13.6.2021 Muutama  yhdistyksemme jäseniä on myös mukana vaalitaistossa.Toivotaan heille onnea ja menestystä vaaleissa. Ja muistakaan käydä äänestämässä!
Hyvää alkavaa kesää kaikille, pidetään huolta itsestämme ja lähimmäisistämme Tapio Still puheenjohtaja
Pieni hetki
Miten pienistä asioista ihminenvoikaan tulla onnelliseksi.

Mä unestani taas jo herään kesätuuleen,
Ja hyvän olon saan, kun meren äänet kuulen.

Jos kirjoittaisin sulle pienen kirjeen
Ja veisin sen laatikkoon
Avaisitko sen ja lukisitko loppuun, lukisitko loppuun?

Jos olis sauna sinut saunomaan veisin
Myrskylyhdyn esiin kaivaisin
Se olis romanttisin hetki moniin vuosiin
Kokea sen kanssas tahtoisin.

Tuntisitko vielä vanhan kaipauksen, o-o-o-o
Olisitko valmis mut kohtaamaan
Tulisitko asemalle mua vastaan, tulisitko vastaan?

Sydän sykkimään! Saapuvan sun jo nään, ja elämältä maistuu tää.

Tapio Still