Yhdistys

Mikkelin seudun Hengitysyhdistys ry on Hengitysliiton paikallisyhdistys. Yhdistyksemme edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää. Tuomme hengityssairaiden äänen kuuluviin ja valvomme heidän etujaan. Tarjoamme hengityssairaille ja heidän läheisilleen yhteisön, jonka kautta voi osallistua ja vaikuttaa.

MITÄ TARJOAMME

Meiltä saat tietoa hengityssairauksista, niiden hoidosta ja hengitysterveyden esitämisestä. Järjestämme yleisötilaisuuksia ja luentoja. Teemme yhteistyötä paikkakuntamme viranomaisten, päättäjien, terveydenhuollon ja muiden kansalaisjärjestöjen kanssa. Pääset jakamaan kokomuksiasi vertaistuessa ja saat tukea sekä uusia ajatuksia.

YHDISTYKSEN JÄSENET JA TOIMIALUEET

Jäsentemme tautiluokitukseen kuuluu mm. astma, allerginen nuha, keuhko- ja ahtaumataudit, uniapnea, sisäilmasairauksia, asbestisairauksia ja harvinaisia hengityssairauksia. Myös jäsenten perheenjäsenet ja kaikki toiminnastamme kiinnotuneet ihmiset ovat tervetulleita jäseniksi.

Yhdistyksemme toimialueet: Mikkeli, Juva ja Hirvensalmi

Yhdistyksen toiminnan tukikohta on ESTERY-talolla, jossa järjestämme kokouksia, vertaisryhmiä ja koulutuksia. Yhdistyksellä on myynnissä huokeaan hintaa mm. PEF-mittareita, pölysuodattimia, terveystyynyjä, Jonas Oy:n hengitysilmanlämmittimiä, käsi- ja askartelutöitä, adresseja. Lisäksi on vuokrattavana ilmanpuhdistimia. Ota yhteyttä puheenjohtaja Ritva Haliseen, 050-505 0457 tai sihteeri, jäsensihteeri Jukka Rossiin, 0440- 455 683.

Tervetuloa jäseneksi olitpa hengityssairas aikuinen, lapsi, nuori, perheenjäsen tai muuten toiminnastamma kiinnostunut.

Seuraa ilmoituksiamme keskiviikkoisin ilmestyvän Mikkelin Kaupunkilehden järjestöpalstalla.

Yhdistykemme on mukana Etelä-Savon sosiaali- ja terveysalan järjestöjen tuki ry:n (ESTERY) toiminnassa mukana ja olemme yksi Esteryn 54 jäsenyhdistyksestä. Esteryn tehtävä on auttaa ja tukea Etelä-Savossa toimivien alan yhdistysten toimintaa järjestämällä yhdistysten tarpeisiin toimitiloja, yhteisiä koulutuksia, tapahtumia jne. Esteryn sekä Esteryn jäsenjärjestöjen tapahtumista, retkistä, ryhmistä jne. löydät ilmoituksia tortaisin ilmestyvän kaupunkilehden järjestöpalstalta, sekä Esteryn kotisivuilta tapahtumakalenterista.