Hengitysterveyden puolesta XXX (apteekki, terveysasema, kauppa jne...) kanssa

XXX seudun Hengitysyhdistys lyöttäytyi yhteen paikallisen XXX (apteekki, terveysasema, kauppa jne...) kanssa kaikille mieluisan hengitysilman puolesta. Tahot tekivät paikallista vaikuttamistyötä XXX (hengitysvaikeuksia aiheuttava asia kuten raikastimet, hajusteet jne..) poistamiseksi sisätiloista. Molemmat osapuolet olivat tulleet siihen tulokseen, että asialle on pakko tehdä jotain. "Kaikkihan eivät olekkaan tietoisia siitä, kuinka heille huomaamattomista hajuista voi vierustoverille aiheutua vakavakin reaktio. Tästä huolimatta kaikki meistä ovat kuitenkin yhtälailla oikeutettuja puhtaan ja oireita aiheuttamattoman ilman hengittämiseen.", toteaa yhdistyksen XXX (titteli) XXX (nimi). Kaikki liikkeet ja julkiset tahot voivat vaikuttaa omien tilojensa sisäilmaan pienilläkin teoilla. Etenkin pesuaineet ja raikastimet kannattaa vaihtaa hajusteettomiin valmisteisiin.

XXX seudun hengitysyhdistys toteuttaa monenlaista vaikuttamistyötä. Sisäilma-asioiden lisäksi yhdistys tekee paikallista työtä myös savuttomuuden, yleisen hyvinvoinnin ja terveyden sekä puhtaan hengitysilman saralla.