Toiminta

Vertaistoiminta on yksi Hengitysliiton keskeisimmistä toimintamuodoista. Vertaistuella tarkoitetaan samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien ihmisten kohtaamista, kuulluksi ja ymmärretyksi tulemista ja toisten tukemista. Se on vuorovaikutuksessa olemista, kokemusten ja tuntemusten vaihtamista sekä oman sairaushistorian tarkastelua ja jakamista toisten kanssa. Ennen kaikkea vertaiset voivat antaa ja saada voimaa ja iloa arkielämään.

Yhdityksemme tiloissa Pielisentie 2-6 toimii astmaryhmä ja Wello2 ryhmä.

Uutena aloitamme vuoden 2020 alusta ryhmäluentosarjan  "sitä on nyt ilmassa". Luentoja järjestetään 10 kertaa vuoden aikana valtakunnallisina Hengitysliiton tapahtumapäivinä. Luento kestää noin 2h kerrallaan. Luentosarja on ohjelma Hengitysliiton uudesta oppaasta sää- ja ilmastoriskeihin varautumiseen, sekä niiden vähentämiseen.

• Seuraa ilmoituspalstaa Lieksan Lehdessä, jossa ilmoitetaan tarkemmin luentojen, tapahtumien, sekä poikkeavien liikunta/ kuntosaliryhmien osalta.