JÄSENTIEDOTE 2020

HYVÄT JÄSENEMME

Onnellista ja toimeliasta Uutta Vuotta teille kaikille!

Yhdistyksemme tarkoituksena on edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elänää. Päästäksemme hyvään ja vaikuttavaan lopputulokseen, haastamme sinut kehittämään toimintaamme. Yhdistyksen sääntöjen mukaan, jäsenellä on tasavertainen oikeus saada tietoa yhdistyksen toiminnasta ja tulla valituksi päättäviin ja muihin toimielimiin. Jäsenellä on oikeus tehdä aloitteita yhdistyksen toiminnan kehittämiseksi, uusien toimintamuotojen etsimiseksi tai tuloksellisuuden tehostamiseksi. Tervetuloa talkoisiin! Jäämme odottamaan yhteydenottoasi! Kuluneesta vuodesta kiittäen! Hallitus

TOIMINTAKALENTERI 2020

Vertaisryhmät

Liikunta- ja kuntosaliryhmät 3.1-29.5.2020 kevätkausi. Ryhmä on suunnattu hengitysyhdistyksen jäsenille, edistäen hengitysterveyttä, ylläpitää fyysistä ja henkistä kuntoa. Paikka Moisionkatu 6, Yrjönhovin monitoimintasali. Ryhmä kokoontuu perjantaisin 15-16.00. Ryhmän ohjaa fysioterapeutti.

Astma ja Wello2-ryhmät kokoontuu kerran kuukaudessa yhdistyksen toimistolla Pielisentie 2-6. Ohjaus, neuvonta, Pef-, ja verenpainemittaukset.

Ryhmä luentosarja "sitä on nyt ilmassa" alkaa. Luentoja järjestetään 10 kertaa vuoden aikana  Hengitysliiton valtakunnallisina tapahtumapäivinä. Luento kestää 2h kerrallaan. Luentosarja on ohjelma Hengitysliiton uudesta oppaasta sää- ja ilmastoriskeihin varutumiseen, sekä niiden vähentämiseen.

Seuraa ilmoituspalstaa Lieksan Lehdessä, jossa ilmoitetaan tarkemmin tapahtumien, luentojen, sekä poikkeavien liikunta/ kuntosaliryhmien osalta.

Vesipäivä. Allasjumppa torstai 6.2 klo 10.00-10.30. Ohjaaja erityisryhmien liikunnanohjaaja Tuula Aikioniemi.

Huhtikuussa virkistysmatka yhteisesti valittuun kohteeseen. Sääntömääräinen kevätkokous.

Maailman astmapäivä 5.5. Lieksan kulttuurikeskuksella, perinteinen suurempi tapahtuma. Tapahtumassa hengitysterapialaitetta esittelee Wello2 keksijä Aulis Kärkkäinen. Tapahtumassa luennoitsijana on keuhkolääkäri.

10.5 Unelmien liikuntapäivä. Tempaus Lieksan lähialueen luontopolut tutuiksi, Brahean Polku, Pielisen Polku, Pappilanluhdan seutu.

Heinäkuussa kesäteatteri Joensuussa. Jäsenille on varattu Vaskiviikolle ryhmä alennuslippuja. Lippuja on rajoitettu määrä.

Elokuussa luentosarja "sitä on nyt ilmassa" jatkuu.

Syyskuussa liikuntaryhmät ja vertaistukiryhmät alkavat.

Lokakuussa 24.- 25.10 Lisäaikaa liikunnalle, osallistutaan valtakunnalliseen tapahtumaan. 17.10 vertaistuenpäivä. Kahvitarjoilu toimistolla.

Marraskuussa sääntömääräinen syyskokous. Vietämme jäsenpäivää, ruokailu on Hotelli-Ravintola Puustellissa. Ohjelmassa yhteislaulua ja arpajaiset.

Joulukuussa 5.12 Vapaaehtoisten päivä. Kahvitarjoilu toimistolla.

TERVETULOA TUTUSTUMAAN TOIMINTAAMME!