LEHMUSTEN KAUPUNKI 11.12.

Lappeenrannan Seudun Hengitysyhdistys on varannut 20 lippua LEHMUSTEN KAUPUNKI- esitykseen 11.12. klo 19.

Lipun hinta on 32 €, yhdistys tarjoaa jäsenilleen kahvit.

Maksut lokakuun loppuun mennessä

Lappeenrannan Seudun Hengitysyhdistyksen tilille FI 23 410 810 400 183 51

Ilmoittautumiset 14.10. mennessä,

p. 040 530 8688 tai lappeenrannanseutu@hengityshdistys.fi

Laila Hirvisaaren romaanista Helena Anttosen dramatisoima näytelmä on nyt sovitettu Pave Maijasen rakastettujen laulujen myötä musiikkinäytelmäksi.

Rakastetussa tarinassa ompelijatar Ilona Hirvisaari ja luutnantti Veikko Vehmas tapaavat toisensa vuoden 1929 rakuunoiden kaupungissa. Lehmusten lomassa myös Ilonan lapsuudenystävä Liisa Parmala rakastuu Veikon ystävään Arnold Lundeniin ja Veikon ratsupalvelija Tauno Tukeva saa morsiamekseen Iitan kotikylästään Antreasta.

Lappeenrannan talvesta kuljetaan kevääseen, jäät lähtevät Saimaasta, rakuunoiden hevosten kavioiden kopse kaikuu kaupungin kaduilla, lehmukset kukkivat, järvi kimmeltää sinisenä. Muiden elämä tuntuu täyttyvän juhlista. Kuinka Ilonan ja Veikon rakkauden käy ennen kuin seuraava talvi on eletty?

Näytelmä juhlistaa Pave Maijasen merkittävää taiteilijauraa ja on samalla myös rakkaudentunnustus Lehmusten kaupungille.

Jokaisesta ostetusta lipusta käytetään 10 senttiä uusien lehmusten istuttamiseksi kaupunkiin.