Yhdistys

Yhdistyksemme toiminnan tarkoitus on edistää hengityssairaiden hyvinvointia ja tarjota mielenkiintoisia mahdollisuuksia osallistua, vaikuttaa ja oppia uutta. Tervetuloa mukaan!

Länsi-Lapin Hengitysyhdistys on perustettu vuonna 1954. Yhdistyksemme toimii Länsi-Pohjan sairaanhoitopiirin alueella eli Kemin, Keminmaan, Tornion, Ylitornion, Simon, Tervolan kunnissa. Yhdistyksessämme on noin 140 jäsentä.

Jäsenemme ovat hengityssairaita, heidän läheisiään ja muita, joita hengitysterveyden edistäminen ja hengityssairauksien hyvä hoito kiinnostavat. Yleisimmät keuhkosairaudet ovat astma, uniapnea ja keuhkoahtauma. Sisäilmasta ja homeista sairastuneet ovat kasvava ryhmä hengityssairaiden joukossa. Lisätietoa sairauksista http://www.hengitysliitto.fi/fi/keuhkosairaudet-eli-hengityssairaudet.

Länsi-Lapin Hengitysyhdistys on yksi Hengitysliiton 85 jäsenyhdistyksestä. Lisätietoa valtakunnallisesta toiminnasta löytyy osoitteesta www.hengitysliitto.fi. Vuosi 2019 on Hengitysliiton 78. toimintavuosi.