Tapahtumia vuonna 2021

Keuhkoahtaumaa sairastavien vertaisryhmä

Hengitysliitto pyrkii järjestämään keuhkoahtaumaa sairastavien ja heidän puolisoidensa vertaistoimintakokeilua Kemissä, heti  kun se on mahdollista turvallisesti toteuttaa.

Lääkärin luento keuhkoahtaumataudista

Pyydetään keuhkolääkäri kertomaan ja keskustelemaan keuhkoahtaumataudista. Pyydetään myös liiton kokemustoimija mukaan tilaisuuteen.

Maailman astmapäivä

Yhdistyksen jäsenistä suurin osa sairastaa astmaa. Järjestämme tilaisuuden, jossa asiaa käsitellään joko verkossa tai kutsumme lääkärin paikalle kertomaan sairaudesta ja keskustelemaan.

Uniapneatilaisuus

Järjestetään uniapneatilaisuus  yhdessä Keminmaan Eläkeläisyhdistyksen kanssa. Tilaisuuteen pyydetään lääkäri ja Hengitysliiton kokemustoimija.

Lääkehoidon päivä

Järjestetään luentotilaisuus, johon pyydetään apteekkari kertomaan hengityssairaan lääkehoidosta.

Ilman päivä (sisäilmasta oireilevat)

Järjestetään luento aiheesta. Tähän kutsutaan mukaan myös kuntapäättäjiä.

Harvinaisten toimintaa

Viritellään harvinaisten toimintaa yhdistyksessä. Marika Kiikala-Siuko voi olla apuna toiminnan käynnistämisessä. Toimintaa voisi olla esimerkiksi vuorottain tehtäviä vierailuja Lapin hengitysyhdistysten harvinaisten jäsenten kanssa.

Lisäaikaa liikunnalle

Kemin Latu on kiinnostunut tekemään yhteistyötä yhdistyksemme kanssa. Voimme järjestää yhdessä erilaisia liikunnallisia tapahtumia.

Kesäteatteri tai kesäretki

Järjestetään kesällä yhdistyksen jäsenille bussimatka Ouluun Toppilan Möljälle kesäteatteriin.

Tehdään laivaretki Kemin tai Tornion saaristoon.

Luovin palveluja jäsenille

Ammattiopisto Luovilta voivat jäsenet tilata edullisesti opiskelijoiden tekemiä palveluja, esimerkiksi pihanhoitoa ja kotisiivousta. Palvelun hinta on 20 euroa tunnilta. Nämä nuoret tekijät tarvitsevat erityisohjausta, ja he tulevat töihin ohjaajan kanssa. Hintaa tarkistetaan aina erikseen tilanteen mukaan, koska työn tekemiseen voi kulua joskus enemmänkin aikaa. Yhteyshenkilö Luovilla on Erika Arffman, 040 319 3127.

Seniorimessut

Osallistutaan lokakuussa Kemissä järjestettäville Seniorimessuille.

Lapin AMK:n opiskelijat

Ollaan yhteydessä Lapin AMK:n kanssa, minkälaista yhteistyötä voisimme tehdä koulun tai opiskelijoiden kanssa.