Toiminta

Alkaneen vuoden 2021 toiminta jatkuu koronaepidemian vuoksi poikkeusoloissa.  Hallitus on laatinut alkaneelle vuodelle toimintasuunnitelman ja pyrkii toimimaan sen mukaisesti.

Yhdistykselle viime vuonna myönnetty toimintatonni-avustus siirtyi hakemuksestamme tälle vuodelle. Kevään ohjelmaan siirtyvät nyt uniapnealuento ja ueuhkoahtaumatautiluento.  Kumpaankin luentoon on tarkoitus saada alan lääkäri luennoimaan ja kokemustoija kertomaan, kuinka elää sairauksien ja vaivojen kanssa.

Kesälle, mahdollisesti heinäkuun alkupuolelle, ollaan suunnittelemassa merellinen retki tai ulkoilmateatteritapahtuma.

Osalistuimme viime vuoden syksyllä seniorimessuille videoesityksellä. Tilaisuus järjestettiin etäyhteydellä. Tänä vuonna ollaan myös mukana ja toivotaan, että tapahtuma on mahdollista järjestää normaaliin tapaan yleisötilaisuutena.

Keuhkoahtaumatautia sairastaville on kehitteillä vertaistukiryhmä.

Tiedotamme tällä palstalla, Lounais-Lapin järjestöpalstalla  ja puhelinviestein tapahtumien paikkoja ja ajankohtia.

Nettiä käyttäville jäsenille tiedoksi, että Hengitysliiton tapahtumakalenterista löytyy usein kiinnostavia luentoja ja muita tapahtumia, joihin pääsee mukaan etäyhteydellä. Tapahtumakalenterin löydät Hengitysliiton verkkosivuilta.