Yhdistys

Kyrösjärven Seudun Hengitysyhdistys on perustettu vuonna 1988, joten vuosi 2018 on Kyrösjärven Seudun Hengitysyhdistyksen 30 toimintavuosi. Yhdistyksemme jäsenmäärä on 160.  Toimialueenamme on Ikaalinen ja Hämeenkyrö. Kuulumme jäsenyhdistyksenä Hengitysliittoon, joka toimii hengityssairaiden valtakunnallisena etujärjestönä.

Kyrösjärven Seudun Hengitysyhdistyksen tarkoituksena on edistää hengityssairaiden ja heidän läheistensä elämänlaatua ja yhdenvertaisuutta kuntalaisina sekä toimia terveellisen elinympäristön puolesta. Yhdistyksen tehtävänä on toimia hengityssairauksien ja tuberkuloosin ennaltaehkäisyn, hoidon ja kuntoutuksen puolesta, vaikuttaa hengityssairaiden ja tuberkuloosiin sairastuneiden edunvalvonta- ja asiantuntijajärjestönä sekä olla paikallisesti yhteistyössä päättäjien ja viranomaisten sekä vammais-, kansanterveys- ja muiden vapaaehtoisten kansalaisjärjestöjen kanssa.

Kyrösjärven Seudun Hengitysyhdistyksen toimintaa tukevat useat alueemme yritykset kannattajajäseninä. Kannattajajäsenten tuki on yhdistyksellemme erittäin merkittävä. Osallistumme myös Pieni Ele  -keräykseen.

Toimintamme Kyrösjärven Seudun Hengitysyhdistyksessä koostuu asiantuntijaluennoista, erilaisista tapahtumista sekä retkistä. Lisäksi teemme yhteistyötä muiden alueen yhdistysten kanssa. Vertaistuella on merkittävä osuus toiminnassamme. Toiminnastamme tiedotamme yhdistyksen Palje-lehdessä, verkkosivuillamme sekä Seutulehti UutisOivassa.

”Jotta meidän kaikkien olisi helpompi hengittää”

Kyrösjärven Seudun Hengitysyhdistys RY