Korvaamaton Kovalevy -verenpainekampanja 29.10-4.11.2018

Mittauta verenpaineesi

Ikaalisissa maanantaina 29.10. klo 10-14 K-Market Keskustorilla (os. Vanha Tampereentie 18-20, Ikaalinen)

Kyröskoskella torstaina 1.11.2018 klo 10-13 K-Market Kyröskoskessa (os. Torikatu 8, Kyröskoski)

Tietoa kampanjasta:

Loka-marraskuun vaihteessa on jälleen Korvaamattoman kovalevyn verenpainekampanjan aika. Korvaamaton kovalevy on ollut vuodesta 2014 lähtien osa Yksi elämä -terveystalkoita.

Kolmena edellisvuotena järjestetty verenpainekampanja on ollut hieno osoitus siitä, mitä yhdessä tekemällä voidaan saavuttaa. Niiden aikana on mitattu 20 000 kansalaisen verenpaineet, mukana on ollut noin 4 000 vapaaehtoista ja etenkin tietoa on jaettu tärkeästä asiasta, eli verenpaineen vaikutuksesta aivoterveyteen.

Tavoitteessa lisätä väestön tietoa verenpaineen ja aivoterveyden yhteydestä, on menty jo isoja harppauksia eteenpäin - Korvaamaton kovalevy palkittiin v. 2016 Maailman parhaana aivoverenkiertohäiriöiden ennaltaehkäisykampanjana maailman kattojärjestön WSO:n toimesta. Lisäksi 2018 tammikuussa Korvaamaton kovalevy -hanke palkittiin Suomen vuoden terveystekona 2018 Tamron Health Awards -tilaisuudessa.