Kesäretkellä Karviassa

Terveiset kulttuurimatkalta Karvialta!

Lähdimme matkaan sunnuntaina 16.6.klo 10.30. Linja-auto täyttyi lähes viimeistä paikkaa myöten ollessamme Ikaalisissa. Menomatkalla myytiin arpoja ja ihailtiin suopursujen ja suovillojen peittämiä alueita.

Saavuimme taidegalleriaan noin klo 12 jossa meitä odottikin itse taiteilija Anne Mattila. Anne Mattila kertoi galleriansa synnystä mm. kuinka alueen suosio yllätti ja kuinka paljon hän on aluetta laajentanut. Siirryimme seuraavaksi syömään Annen äidin valmistamaa keittolounasta, kera maittavan juustolakkakakun. Näkyi ainakin kaksi sisaristakin touhuavan keittiöpuuhissa.

Ruuan jälkeen jäi runsaasti aikaa tutustua alueeseen: kiersimme taidepolkua, ihastelimme maalauksia ja poikkesimme puodissa. Todistettavasti ainakin Anne Mattilan kahdet kengät löysivät uuden kodin Hämeenkyröstä.

Klo 14.30 matkamme jatkui kesäteatteriin. Meille oli varattu paikat keskeltä katsomoa; ei haitannut auringonpaiste eikä hyttyset.

Näytelmä ”Viidenkympin villitys” oli mukavan kevyt näytelmä ja varmaankin kaikki löysivät näytelmästä ehkä jotakin omakohtaista.

Noin klo 17.30 lähdimme kotimatkalle. Arpapalkinnot arvottiin ja tuntui, että kaikilla oli hyvä mieli, vaikka kaikki eivät voittaneet.

Olin ensimmäistä kertaa hengitysyhdistyksen reissulla, eikä varmaankaan jää viimeiseksi.

Kiitos järjestelyistä Kyrösjärven Seudun Hengitysyhdistykselle ja erityisesti Seppo Kivimäelle. Kiitos tilausliikenne Timo Tuomistolle retken joustavasta kulusta.

Seuraavaa reissua odotellen Anja Uusi-Erkkilä