Hengitysyhdistys ja Kuusankosken Apuva ry:n/Toimitila Etappi

Toimitla Etappi Matkavastaavien tapaaminen/muistio, 17.1.2018 Toimitila Etappi

1. Apuva ja Hengitysyhdistys  Musikaaligaala 18.8.

Savonlinnaan katsomaan musikaaligaalaa 18.8. Matkaa tarjotaan alkuun Etapin järjestöjen jäsenille ja sen jälkeen kaikille halukkaille. Alustava hinta n. 90€ sisältää matkan invabussilla, menomatkan aterian seisovasta pöydästä ja lipun gaalaan. Savonlinnasta on liikuntarajoitteistenkin on mahdollista päästä linnan katsomoon ja apua tarvitsevia autetaan. Matkaan menee koko päivä, lähtö Kuusaalta n. klo 12 ja paluu puolenyön aikoihin.

On haettu Kymiyhtiön 100-vuotissäätiön apuarahaa linja-auton sekä lipun kustannuksiin. Mikäli huhtikuussa saadaan apuarahaa, jaetaan se kaikkille matkaanlähtijöille. Lippuja on nyt varattu 50kpl.

2 Kuusankosken Invalidit

Tallinnan risteily

Mikäli paikkoja jää, voivat muutkin halukkaat osallistua matkaan samalla Invalidien perimällä hinnalla. Näin bussimaksut tulevat varmemmin katettua.

Keväällä on tarkoitus tehdä kultturimatka Espooseen Emma-taidekeskukseen.

Samalla matkalla on tarkoitus käydä Fazerilassa ja mikäli sinne ei päästä niin Brumbergilla. Matkaa tehdään 60henkilön bussilla. Jäännöspaikoille otetaan                         ulkopuolisia.

3. Kuusankosken Eläkkkeensaajat

Retket toteutuneet ennen 30.6.18.

4. Pohjois-Kymen Diabetes

Ei ole vielä suunnitellut mitää retkeä keväälle, ovat vielä ”odottavalla kannalla” .

5. Kuusankosken Hengitysyhdistys

Teatteriretki Tirvan tai Korvenkylän kesäteatteriin yhdessä muiden yhdistysten kanssa, ajankohta ja hinnat vielä avoimet.

Mustilan retki on tiedossa 23.5. Tähän on mahodllista osallistua muidenkin.

Ruskaretki Ylläkselle 8.9-15.9. TÄYNNÄ.

6. Kuusankosken Reumayhdistys

Sokkoretkelle ovat kaikki tervetulleita.

7. Kuusankosken Apuva

Kymin 100-vuoitissäätiöltä kaikille Etapissa kävijöille Kotkaan 7.6.2018.

Suunniteltiin myös Yhteistä matkaa syömään särää Museomäelle syksyllä 2018.

Yhdessä järjestettäviä tapahtumia.

17.5. on kansallinen Esteettömyyspäivä. Järjesteään yhdessä tapahtuma esim. Ruukinportti johon kutsutaan/hankitaan joku tunnettu puhuja luennoimaan.                              Jokainen Etapin yhdistys pystyttää oman pisteen, jossa tuodaan esille, mitä esteettömyys merkitsee oman järjestön jäsenistölle.

Rantatapahtuma to 31.5.2018 klo 12- 14 Kymijoen rannassa Kuusankoskitalon nuotiopaikalla. Jokainen järjestö tuottaa jonkin tapahtuman: mölkynheitto, saappaanheitto ….jne. Jorce ja Cece laulattamaan, Wanhat Jääkäri soittamaan musiikkia. Kaisa ja Hannele kahvinkeittoon ja makkaranpaistoon.

3.12. on kansainvälinen vammaisten päivä, kauneimmat joululaulut Kuusankosken  seurakuntakeskuksessa päiväsaikaan klo 13 tai 14. Tapahtumassa tarjotaan joulupuuro ja torttukahvit 5€:n hintaan. Mikäli tottoa tulee, se annetaan lähetystyöhön.

Hannu kertoi kaupunkikierroksista, joita joskus tehneet – ideaa tulevaan

Pohjoinen kaupunkikierros suuntautui Vekaran varuskuntaan , jossa nautittu hernerokat, sieltä Orilammelle jäätelolle, Voikoskella tutustuttu kaasutehtaaseen,                       Aurantolassa jaloiteltu ja lopuksi  Jaalan kesäteatteriin.

Eteläiisellä kaupunkikierroksella on vierailtu Utin varuskunnassa, Hirvelän kylässä tutustuen Sippolan hoviin, Sippolan koulukodissa ja Liikkalan myllyllä.                       Keltakankaan ABC:llä nautittu lounas, jonka jälkeen  Anjalaan historian.