Kontiolahden Hengitysyhdistys

Kontiolahden Hengitysyhdistys ry on Hengitysliiton paikallisyhdistys. Yhdistyksen kotipaikka on Itä-Suomessa. Toimialueemme on Kontiolahden kunta. Yhdistyksemme perustamis vuosi on 1943 eli tänä vuonna yhdistys täyttää 77 vuotta. Jäsenmäärämme yhdistyksessämme vuoden 2018 lopussa oli 100.

Yhdistys

Yhdistyksemme on yksi  Hengitysliiton paikallisista jäsenyhdistyksistä. Yhdistyksen tarkoituksena on edistää hengityssairaiden ja heidän läheistensä elämänlaatua sekä toimia edunvalvonta- ja tukijärjestönä. Yhdistys toimii myös terveyden edistämisen ja puhtaan elinympäristön puolesta. Yhdistyksemme tarjoaa mm. liikunnallisia tapahtumia ja virkistystoimintaa. Puhdas hengitysilma on kaikille tärkeää ja yhdistyksemme pyrkii edistämään kansalaisten tietoutta mm. sisäilman asioissa. Sisäilma asioissa yhdistyksen puolesta teitä palvelee Kauko Riikonen puh. 0400 487584 tai sähköpostilla kauko.juhani@gmail.com .

Huom! Teemme yhteistyötä Kontiolahden Sydänyhdistyksen- ja Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistys Kontiolahden osaston sekä muitten sosiaali-ja terveysalan yhdistysten  kuten myöskin paikallisten eläkeläisjärjestöjen kanssa!