OP Keski-Suomen Teemme yhdessä hyvää -lahjoitus yhdistyksellemme

Yhdistyksellemme on myönnetty OP Keski-Suomen Teemme yhdessä hyvää -lahjoitus!
Myönnetty lahjoitus on 1000 euroa. Lahjoituksella mahdollistetaan Sää- ja ilmastoriskit -luentosarjan toteutus. Luennoilla halutaan lisätä tietoisuutta ilmastonmuutoksesta ja sen torjunnasta, sekä kannustaa jokaista ilmastotekoihin. Sarjassa on kaksi luentoa, joista ensimmäisen aiheena on, miten yhdistykset ja yhteisöt voivat toiminnallaan vaikuttaa ilmastoon. Toisessa luennossa keskitytään yksilön kestävään elämäntapaan. Tilaisuudet ovat avoimia ja maksuttomia kaikille. Yhdistyksemme toimii 16 kunnan alueella Keski-Suomessa. Luentosarjamme juhlistaa Hengitysliiton 80-vuotista taivalta – juhlavuoden teemana on Sää- ja ilmastoriskit. Luennot toimivat myös osana jäsen- ja aktiivihankintaamme. Lahjoitushakemuksia tuli yhteensä 27 kappaletta, joista lahjoituksen sai kuusi hakijaa. OP:n tiedote luettavissa täältä: https://www.op.fi/fi/web/op-keski-suomi/-/teemme-yhdessa-hyvaa-2021

Luentosarjan toinen osa pidetään torstaina 14.10. klo 18-19.30. Pientä purtavaa tarjolla sekä jaossa siemenkiekkoja puiden istutukseen. Muistutamme tapahtumasta vielä lähempänä ajankohtaa! Lisätietoja täältä: https://www.hengitysyhdistys.fi/keskisuomi/tapahtuma/saa-ja-ilmastoriskit-luentosarja-2/

Mikäli teema kiinnostaa, on tänään luvassa Hengitysliiton järjestämä Ilmastonmuutos ja terveys -verkkoluento klo 18 alkaen. Tule kuuntelemaan, mitä tiedetään ilmastonmuutoksen vaikutuksista hengitysterveyteen. Luennoitsijana FT, dosentti Timo Hugg, Ympäristöterveyden ja keuhkosairauksien tutkimuskeskuksesta. Lisätiedot ja liittymislinkki täällä: https://www.hengitysliitto.fi/tapahtuma/ilmastonmuutos-ja-hengitysterveys/