Jäsenterveiset

Vallitsevasta koronaviruksesta johtuen olemme joutuneet sulkemaan toimistomme, sekä perumaan loppukevään Asahi- sekä Kuntouttava itämainen tanssi -liikuntaryhmät. Myös Uniapnea -vertaistukiryhmän tapaamiset on peruttu. Tilanteen muuttuessa ilmoitamme Uutisvuoksen Seurat ja yhdistykset -palstalla.

Kauppa-ja asiointiapua koronakriisin aikana

Etelä- Karjalan sosiaali- ja terveyspiiri Eksote, Imatran kaupunki ja kolmannen sektorin vapaaehtoiset auttavat  kauppa- ja asiointiavun äärelle heitä, joille korona-aikana kaupassakäynti ei ole terveydellisistä syistä suotavaa eikä läheiset pysty auttamaan.

Apua on tarjolla monen eri toimijan järjestämänä. Kannattaa olla ensisijaisesti suoraan yhteydessä avun tarjoajiin.

Ohessa puhelinnumeroita, josta apua voi kysellä Imatralla:

APTEEKIT

• Imatrankosken apteekki, Helsingintie 9, 55100 Imatra.  Puhelin 05 5411770. Sähköposti: imatrankosken.apteekki@apteekit.net, maksuton kotiintoimitus yli 70-vuotiaille ja muille riskiryhmille.
  • Tainionkosken apteekki, Prisma, Karhumäenkatu 1. Puhelin 05 4321272. Sähköposti : info@tainionkoskenapteekki.fi, maksuton kotiintoimitus yli 70-vuotiaille ja muille riskiryhmille.
  • Vuoksenniskan apteekki, Torikatu 9, 55800 Imatra. Puhelin: 05-4731007. Sähköposti: vuoksenniskanapteekki.imatra@apteekit.net maksuton kotiin oimitus yli 70-vuotiaille ja muille riskiryhmille. Lääketilaukset puhelimitse, yhteydenottopyynnön voi laittaa sähköpostilla.

KAUPAT

ATERIAPALVELUT JA KAUPPA-APU

• Imatran seurakunta, Kohtauspaikka Pisara, Vuoksenniskantie 64, Pisaran keittoperjantai, Pisarassa keitetään perjantaisin keitto, joka jaetaan klo 10.30- 12 välisenä aikana Pisaran ovella kertakäyttöisissä astioissa. Soppaa on tarjolla 100:lle hengelle. Jos olet yli 70-vuotias ja kuulut riskiryhmään, älä tule paikan päälle hakemaan keittoa. Tuomme sen kotiovellesi! (keiton kuljetus kotiin vain yli 70- vuotiaille ja riskiryhmään kuuluville). Voit tilata keiton Ann-Mari Lainesalolta: p. 040-522 0695.
  • Kauppa-Apu Imatra Facebook-ryhmä. Facebook ryhmän kautta saa apua ruokien kotiinkuljetuksessa tai muissa asioinneissa. Yhteydenotot Facebookin kautta tai p. 040-162 8974 Heidi Wahlberg, puhelimeen vastataan ma-pe klo 10.00-16.30. Ottamalla yhteyttä saat tiedon lähellä olevasta auttajasta, jonka kanssa sovit asioiden hoitamisesta.
  • Osuuskunta Saimaan Virta, maksullinen kauppa-apu S-market Imatrankoskesta, edellyttää tilin avaamista kauppaan, Puh. 050-3753606 tai kauppapalvelu@saimaanvirta.fi
  • ONNIhoiva, ateriapalvelu ja kotiinkuljetus, puh. 050-340 8160.
  • Kotipalvelu Leila Suikkanen, kauppa-asiointi, maksullinen.  Huom. 1.4 alkaen. Puh. 050-461 1713, kotipalveluleila@gmail.com. Esimerkki hintoja, Kuljetus kaupasta kotiovelle kaupunkialueella 10€, Kauppa-asiointi (tavaroiden keräys ja kuljetus kotiin) 27 €/tunti.
  • Kotipalvelu Heinonen, ostosten keräily, kotiinkuljetus, apteekkiasiointi, maksullinen, puh. 050-545 1765, jsheinonen@luukku.com.

KOTIINKULJETUKSET

• K-marketit, maksullista kotiinkuljetusta, Toni Haakana puh. 044-785 50238.
  • Taksi-Imatra Oy, maksullista ostosten kotiinkuljetusta, Kuljetukset voi tilata taksikeskuksesta numerosta 020016464 (1,08€ + 1,01€/min).
  • Imatran Invataksipalvelu Lampinen Oy, maksullista ostosten kotiinkuljetusta, puh. 0400-252 359.
  • Uutisposti Pasi Saajanlehto puh.040 55 77 551, pasi.saajanlehto@uutisposti.fi, maksullista aterioiden ja kauppaostosten kotiinkuljetusta.

Jos joku imatralainen yrittäjä, yhdistys tai vapaaehtoisten ryhmä haluaa mukaan tähän kauppa- ja asiointiapuluetteloon, kannattaa olla yhteydessä sähköpostitse osoitteella: sirkku.sarlomo@imatra.fi)

Jos sinulle jäi vielä jotain kysymyksiä kauppa- ja asiointiavusta, voit soittaa kaupungille ohessa oleviin neuvontanumeroihin

Imatra yhteyshenkilö (ma-pe klo 9-15) puh. 040 186 9799
Imatra asiakaspalvelu (ma-pe klo 8-15) puh. 020 617 2253