Silmälaseja

Toiminta

Vertaistoiminta on yksi Hengitysliiton keskeisimmistä toimintamuodoista. Vertaistuella tarkoitetaan samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien ihmisten kohtaamista, kuulluksi ja ymmärretyksi tulemista ja toisten tukemista. Se on vuorovaikutuksessa olemista, kokemusten ja tuntemusten vaihtamista sekä oman sairaushistorian tarkastelua ja jakamista toisten kanssa. Ennen kaikkea vertaiset voivat antaa ja saada voimaa ja iloa arkielämään.

Ylä-Savon yhteisen uniapneavertaistukiryhmä on muuttunut koskemana kaikkia hengityssairaita Hengitellään vertaistukiryhmäksi.  Kokoontumiset järjestetään kuukauden viimeinen tiistai klo 17 Iisalmessa ja Lapinlahdella. 28.1. Iisalmessa, 25.2. Lapinlahdella, 31.3. Iisalmessa uniapnea teemalla ja 28.4. Lapinlahdella. Ryhmä on keskusteluryhmä ja kaikille avoin.

Kuukausittain järjestämme jäsentapaamisen Yhdistystalolla

16.5. Ylä-Savon hengitysyhdistysten yhteinen virkistyspäivä Runnilla.

Järjestämme luentoja tai järjestämme tilaisuuden katsoa niitä Yhdistystalolla.

4.3. järjestämme harvinaisia keuhkosairauksia koskevan keskusteluillan, johon tulee Hengitysliiton asiantuntija Marika Kiilala-Siuko.

Elokuulla Ilman päivän tilaisuus Tuomirannassa Peltosalmella.

Osalllistumme Ylä-Savon Vakka -hankkeen toimintaa ja sen järjestämiin tilaisuuksiin.