Uniapnea- vertaisryhmä

Uniapneaa sairastavalla on usein tarve vaihtaa kokemuksia ja tietoa toisen samaa sairautta sairastavan kanssa, koska sairaus tuo mukanaan monenlaisia arjen haasteita. Läheisten ja ystävien voi olla vaikeaa ymmärtää sairastuneen oireita ja tukea häntä oikealla tavalla, sillä he eivät tunne sairautta henkilökohtaisesti. Asiantuntijoiden neuvonta, ohjaus ja tuki on myös tärkeää, mutta sekään ei korvaa vertaistukea. Vertaistukea tarvitsevat myös sairastuneen läheiset samalla tavalla kuin sairastuneet. Hekin voimaantuvat, kun voivat vaihtaa ajatuksiaan samassa tilanteessa olevien muiden läheisten kanssa.

Ryhmä kokoontuu Forssassa Ystävänkammarilla, Hämeentie 5, kerran kuussa. Näet ajankohdat tapahtumakalenterista. Iltaisin Ystävänkammarille on käynti Säästöpankinkadulta.

Uniapnearyhmä on tarkoitettu uniapneaa sairastaville ja heidän läheisilleen. Ryhmään otetaan uusia jäseniä vuoden alussa sekä kesän jälkeen. Voit silloin tulla tutustumaan ryhmään vaikka et olisi vielä jäsenemme. Muulloin ota ensin yhteyttä ohjaanjaan. Ryhmän vertaisohjaajana toimii Kirsi Repo, Haemme kuitenkin ryhmälle myös toista ohjaajaa, joka mielellään itse sairastaa uniapneaa. Hengitysliitto järjestää vuosittain koulutusta vertaisohjaajille.

Jos haluat mukaan ryhmään, on muuta kysyttävää tai olet kiinnostunut vertaisohjaajakoulutuksesta, ota yhteyttä Kirsi Repo, kirsi.repo@hengitysyhdistys.fi, p. 0407050885.