Alkuvuoden uutisia

Uniapnea-ryhmä aloittaa. Aktiivisia ihmisiä etsitään yhdistystoimintaan! Retkiä.

Olemme päättäneet aloittaa Uniapnea -vertaisryhmän pitämisen Ystävänkammarilla kuukausittain, kesätaukoa lukuunottamatta. Pyrimme pitämään ryhmän kokoontumiset niin, että joka toinen kerta on päiväsaikaan ja joka toinen illalla. Näihin voi osallistua ihan joka kertaan, jos ajat sopivat tai sitten vain vaikka ilta-kokoontumisiin jos on päivisin töissä.

Toivomme myös että löytäisimme vaikka itse uniapneaa sairastavan henkilön ryhmän toiseksi ohjaajaksi. Alkuun saa toki tukea, eikä tarvitse olla yksin ohjaamassa. Hengitysliitto järjestää vertaisohjaajille ilmaiset koulutukset. Toki toivoisimme muutenkin, että saisimme lisää aktiivisia ihmisiä auttamaan toimintamme järjestämisessä. PIenestäkin panostuksesta on hyötyä. Pystyisimme järjestämään jäsenillemme enemmän toimintaa ja tapahtumia jos saisimme lisää ihmisiä mukaan aktiivitoimintaan. Ei tarvitse olla mikään yhdistystoiminnan virtuoosi, me kyllä autamme. Voisimme myös ajatella muitakin vertaisryhmiä perustettavaks, jos vain saisimme niihin mahdollisia vertaisohjaajia. Eli keuhkoahtauma, astma, sisäilma jne. Mille nyt vain olisi tarvetta alueellamme. Mutta kaipaisimme kipeästi lisää ihmisiä avuksi, jotta voisimme parantaa tarjontaamme.

Olemme myös järjestämässä retkeä Turun seudun hengitysyhdistyksen vieraaksi Ruissalon Toivonniemeen elokuun 21. päivänä. Kuljetuskustannukset ovat vielä selvityksen alla , joten retkeä ei vielä ole tapahtumissa. Se ja ilmoittautumisohjeet tulevat heti, kun kaikki asiat selviävät. Retken ohjelmaan kuitenkin kuuluu ruokailu Pursiseuran ravintolassa Ruissalossa, jonka jälkeen Toivonniemeen saunomaan, uimaan, kahvittelemaan ja grillaamaan . Toivotaan että keli on suotuisa. Lisäinfoa siis lähiaikoina.

Jos olet kiinnostunut auttamaan meitä toiminnassa tai sinulla on muuta kysyttävää,  niin ota yhteyttä.

KIrsi p. 040 7050885 tai Sirkka-Liisa p. 0400 616286

forssanseutu@hengitysyhdistys.fi