Hengitysliiton Mainio teko-palkinto

Julkaisuaika:
21.2.2017 21:50

Seija ja Heikki Tähjänjoki palkittiin yhdistystyöstään

Raahelaiset Seija ja Heikki Tähjänjoki vastaanottivat 15.2. Hengitysliiton Mainio teko –palkinnon ahkerasta ja pitkäaikaisesta uurastuksestaan Raahen Seudun Hengitysyhdistyksen riveissä. Pariskunta on ehtinyt tehdä kaikkea mahdollista. Pitkäaikainen ja mieluisa työsarka on ollut matkojen järjestäminen yhdistysväelle.

”Kulttuurimatkoja kotimaassa lähelle ja kauemmas. Ja ulkomaanmatkoja myös”, kertoo Seija. Oopperajuhlat, teatterit ja museot kierretty, Lofootit, Kroatiat ja Fuengirolat nähty.

”Isolla ryhmällä on aina matkaan lähdetty. Hyvässä hengessä ja iloisella mielellä”, Seija jatkaa. Hän pitää myös reissaamista yhtenä vertaistuen muotona.

”Tutussa porukassa kukaan ei ihmettele, jos yskittää. Matkalla on myös hyvin aikaa keskustella ja vaihtaa kuulumisia”, toteaa Seija.

Tähjänjoet päättivät viime syyskokoukseen uransa yhdistysaktiiveina. Nyt ajan täyttää musiikkiharrastus.

”Laulamme Raahen Laulutovereissa”, hymyilee Heikki. ”Olemme myös kuoron emäntä ja isäntä. Viikko sitten hoidimme oman kuoromme ja vieraaksemme saapuneen toisen kuoron yhteisen illanvieton”, Heikki kertaa. Koko päivä meni kuorohommissa puolille öin, mutta oli vaivan arvoista.

”Hyvä mieli näistä yhteisistä tekemisistä aina tulee”, toteavat Tähjänjoet yksissä tuumin.

Paljon onnea!

Ryhmät: