Loviisan Seudun Hengitysyhdistys – Lovisa Nejdens Andningsförening

Loviisan Seudun Hengitysyhdistys edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää.

Yhdistys tarjoaa hengityssairaille ja heidän läheisilleen yhteisön osallistua ja vaikuttaa. Loviisan Seudun Hengitysyhdistys on Hengitysliiton jäsenyhdistys. Loviisan Seudun Hengitysyhdistyksen toimialuetta ovat Loviisa ja Lapinjärvi.

Yhdistys on perustettu 4.12.1955. Yhdistys toimii myös terveyden edistämisen ja puhtaan ilman puolesta.
Jäsenistä suurin osa on astmaa sairastavia tai astmalasten huoltajia. Lisäksi
voi  olla allergista nuhaa, uniapneaa, pölykeuhkosairauksia, keuhkoahtaumaa ja muita harvinaisia hengityselinten sairauksia. Jäseniltä ei edellytä hengityselinsairautta.

Lisätietoa hengityssairauksista löydät Hengitysliiton verkkosivuilta.

Tutustu toimintaamme ja ota yhteyttä!

ihminen kävelee metsässä tukilla kuvituskuva

Yhdistyksen toiminta

Yhdistyksen kokoukset ja suurin osa toiminnasta järjestetään Kumppanuustalo Kulmassa osoitteessa Sibeliuksenkatu 3, Loviisa. Teemme yhteistyötä paikkakuntamme viranomaisten, päättäjien, terveydenhuollon sekä muiden paikallisten yhdistysten kanssa.

Vertaisuus on tärkeä osa toimintaamme. Samanlaisessa elämäntilanteessa olevat tai samaa sairautta sairastavat ihmiset voivat vaihtaa ajatuksia, toimia yhdessä ja tukea toisiaan. Järjestämme muun muassa jäseniltoja, retkiä, asiantuntijaluentoja ja liikuntatoimintaa.

Asahi

Asahi on Suomessa kehitetty terveysliikuntamuoto ja se sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille. Asahi on kokonaisvaltaista ja tehokasta liikuntaa, joka auttaa ihmistä ylläpitämään fyysistä terveyttään ja henkistä tasapainoaan.

Ohjaajana toimii Hengitysliiton kouluttama ohjaaja Dan Stenbäck

Palvelutalo Esplanadin jumppasali, Kuningattarenkatu 7, Loviisa

Tiistaisin klo 17.00 – 17.45

Jäsenedut

Hengitysliitto tarjoaa valtakunnalliset jäsenetunsa kaikille paikallisten hengitysyhdistysten jäsenille. Valtakunnalliset jäsenedut näet Hengitysliiton sivuilta.

Paikalliset jäsenedut

• Parturiliike Ekokampaamo Indyan
    Kampaamo- ja parturipalvelut, muut hoidot: -10 % työstä
    Tiedustelut ja ajanvaraus: 050 400 2396
    Osoite: Brandensteininkatu 11, 07900 Loviisa
  • Jalkojenhoito Jaana Antas
    Terveyttä edistävää jalkojen hoitoa: -10%
    Tiedustelut ja ajanvaraus: 044-9777 056
    Osoite: Aleksanterinkatu 5, 07900 Loviisa ja Lapinjärventie 14 b, Lapinjärvi
  • Akupunkturclinic Soile Støa
    Akupunktiosta: -10%, opiskelijat, työttömät ja eläkeläiset -20%
    Tiedustelut ja ajanvaraus 044-9818 586
    Osoite: Brandensteininkatu 11, 07900 Loviisa

Jäsenedun saat esittämällä jäsenkorttisi.

Yhdistyksen säännöt

Tutustu yhdistyksen sääntöihin tästä.

Ilmoittaudu mukaan HEHKU-ryhmään

Kaipaatko tukea hengityssairautesi omahoitoon ja kuntoutumiseen?

Liity paikallisyhdistyksen jäseneksi

Voit liittyä hengitysyhdistyksen jäseneksi sähköisellä lomakkeella ja maksaa jäsenyytesi verkkopankissa heti. Jäsenmaksun suuruus näytetään sinulle automaattisesti valittuasi jäsenyhdistyksen ja jäsenlajin.

07900 Loviisa

Yhdistykseen voit ottaa yhteyttä sähköpostitse dan.a.stenback@gmail.com
tai soittamalla 045 616 0325

Yhdistyksen luottamushenkilöt