Kuusamon Hengitysyhdistys

Yhdistyksemme edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää.

Yhdistyksemme tuo hengityssairaan äänen kuuluviin ja valvomme heidän etujaan.

Yhdistyksemme on perustettu vuonna 1957.

Yhdistyksen toiminta

Vertaistoiminta on yksi Hengitysyhdistysten keskeisimmistä toimintamuodoista. Vertaistuella tarkoitetaan samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien ihmisten kohtaamista, kuulluksi ja ymmärretyksi tulemista ja toisten tukemista.

Se on vuorovaikutuksessa olemista, kokemusten ja tuntemusten vaihtamista sekä oman sairaushistorian tarkastelua ja jakamista toisten kanssa. Ennen kaikkea vertaiset voivat antaa ja saada voimaa ja iloa arkielämään.

Harrastukset

• Jooga Kuusamon Terveyskeskuksen fysioterapiasalissa torstaina 11.1.-11.4.2024 klo 16:30- 17:45. Oma joogamatto ja pieni tyyny mukaan.
  • Liikuntahallin seniorisali on varattu jäsenille keskiviikkoisin klo 12-13 aj. 6.9.2023 – 30.4.2024.

UNIAPNEAILTAA VIETETTIIN 20.3.

Uniapneailtaa vietettiin Kumppanuustalo Nuotassa sankoin joukoin. Paikalle oli saapunut n. 60 ihmistä kuuntelemaan Pohteen uniapneahoitajan Sanna Rontin luentoa uniapneasta ja avointa keskustelua aiheesta. Tapahtuma järjestettiin yhdessä ResMedin kanssa.

Kiitos kaikille tilaisuuteen osallistuneille!

Seuraavat Kuusamolaiset yritykset tukevat Kuusamon Hengitysyhdistyksen toimintaa

Kuusamon 1 Apteekki, Kauneusstudio Lumikide Oy, Empatian maja, Kuusamon Toimialapalvelu Oy, Sanitar Oy, LumiRuka Oy

Jäsenedut

Hengitysliitto tarjoaa valtakunnalliset jäsenetunsa kaikille paikallisten hengitysyhdistysten jäsenille. Valtakunnalliset jäsenedut näet Hengitysliiton sivuilta.

Paikalliset jäsenedut

Liittymällä Kuusamon Hengitysyhdistykseen pääset osalliseksi yhdistyksen ja Hengitysliiton tarjoamista jäseneduista. Kuusamon Hengitysyhdistys tarjoaa jäsenilleen muun muassa seuraavia etuja:

• Retkiä ja tapahtumia
  • Liikuntamahdollisuuksia: kuntosali, jooga ja liikuntatapahtumat
  • Asiantuntijoiden luentoja
  • Hengitysliiton maksuttomia oppaita
  • Hengitys-lehti neljä kertaa vuodessa.

Yhdistyksen säännöt

Tutustu yhdistyksen sääntöihin tästä.

Kuusamon Hengitysyhdistys c/o Kumppanuustalo Nuotta
Apajatie 1, 93600 Kuusamo

Yhdistykseen voit ottaa yhteyttä myös sähköpostitse:
kuusamo@hengitysyhdistys.fi

Yhdistyksen luottamushenkilöt